پرونده سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بسته شد/ حاتمی کیا: من «فیلمساز وابسته» و فیلمساز این نظام هستم

مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سالن همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد.

از  چند ساعت قبل از آغاز مراسم شاهد ازدحام جمعیت و شلوغی صف مخاطبان بودیم.

پرونده سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بسته شد/ حاتمی کیا: من «فیلمساز وابسته» و فیلمساز این نظام هستم

در این مراسم، هنرمندانی از جمله ابراهیم حاتمی کیا، رسول صدرعاملی، محمدرضا فروتن، رضا عطاران، هادی مقدم دوست، علیرضا رضاداد، رضا عطاران، سیدغلامرضا موسوی، میثم معراجی، سعید آقاخانی، سیامک انصاری، مهران احمدی محمدحسین قاسمی و سیروس الوند حضور یافته اند.

در این مراسم همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سیدعباس صالحی وزیر ارشاد و محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی حضور دارند.

ازدحام جمعیت به گونه ای است که خبرنگاران نیز برای جایگاه درنظر گرفته شده با مشکل مواجه شدند و حتی ورود برخی خبرنگاران منجر به درگیری فیزیکی شد.

عوامل تشریفات جشنواره فیلم فجر با بی احترامی شدید بدترین برخورد را با خبرنگاران و از جمله با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داشتند.

مراسم با حدود نیم ساعت تاخیر و با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر آغاز شد

سپس موسیقی زنده توسط رضا بهرام و با تکنوازی گیتار که در پس زمینه آن پلان هایی از فیلم های حاضر در جشنواره بودند، اجرا شد.

تشویق ایستاده برای پرچم و نام ایران در اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

رضا رشیدپور مجری مراسم در ابتدا به مردم ایران و اهالی هنر و سینماگران برجسته ادای احترام کرد و گفت: در شبی ماندگار زیر سقف آسمان تهران دور هم جمع شدیم تا نشستن سیمرغ بر شانه‌های برگزیدگان جشنواره را شاهد باشیم.

پرونده سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بسته شد/ حاتمی کیا: من «فیلمساز وابسته» و فیلمساز این نظام هستم

وی افزود: به افتخار پرچم و نام ایران و برای هزاران سینماگر که با سختی های فراوان در این راه پیش می روند بایستید و یک دقیقه دست بزنید.

رشیدپور در ادامه از ورود پیروزی انقلاب اسلامی به چهل سالگی یاد کرد و کلیپی با همین محتوا پخش شد.

صحبت‌های دبیر جشنواره درباره 8 سال دفاع از میهن

سپس ابراهیم داروغه زاده، دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر روی صحنه آمد و گفت: شاید صحبتم ربطی به جشنواره نداشته باشد. فکر می کنم شهریور سال 59 را خیلی ها به یاد دارند. دشمن حمله کرد و شهرهای مرزی را اشغال کرد. 8 سال طول کشید تا آنها را بیرون کنیم و شهدای زیادی دادیم. همین چند سال گذشته دشمنان تصمیم گرفتند دوباره جنگ راه بیندازند و داعش را راه انداختند. هدف اصلی آن ها تجزیه ایران بود و می خواستند سربلندی ایران را بگیرند. جوانان این مملکت تجربه جلوگیری از آن ها را داشتند و البته دوباره شهید دادیم. از شما خواهش می کنم یک دقیقه بایستید و آن ها را تشویق کنید.

قرائت پیام رئیس جمهور توسط وزیر ارشاد

در ادامه مراسم، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه آمد و گفت: از رییس جمهور تشکر می کنم که پیامی را تدوین و بنده را مامور خواندن آن کردند. پس از آن، صالحی پیام رییس جمهور را قرائت کرد.

پرونده سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بسته شد/ حاتمی کیا: من «فیلمساز وابسته» و فیلمساز این نظام هستم

پس از آن کلیپی از زحمات دست اندرکاران برگزاری جشنواره و کارهای آنها از ابتدا تا انتها و همچنین فعالیت های خبرنگاران و استقبال مردم از فیلم ها پخش شد.

سپس رشیدپور اسامی فیلم های منتخب آرای مردمی را نام برد و هرکدام با تشویق مواجه شد. رشید پور با کنایه به رییس جمهور گفت: امیدوارم که جناب روحانی در بین سینماگران بیشتر حاضر شود تا حواشی ها به حداقل برسد.

برگزاری جشنواره‌ای مستقل برای فیلم اولی‌ها

در ادامه مراسم، محمد مهدی حیدریان روی صحنه آمد و سخنانی را قرائت کرد. وی در این سخنرانی اعلام کرد که در پی آنیم تا سال آینده جشنواره ای مستقل برای فیلم اولی ها برگزار کنیم.

رشیدپور از استقبال مخاطبان که از سرتاسر ایران برای دیدن فیلم های جشنواره به تهران امده بودند یاد کرد و گفت آن ها را تشویق کنید که به سینمای ایران عزت می دهند.

جایزه زودهنگام پژمان جمشیدی

در بخشی از مراسم، با نشان دادن تصویر پژمان جمشیدی، حضار برای او دست زدند و رشیدپور گفت: تو جایزه ات را با این تشویق ها گرفتی. جوانی که با زخم زبان در این چند روز سختی های زیادی برای کاندیدا شدن شنید.

رشید پور در ادامه گفت: استاد مشایخی هم از بیمارستان برای سینماگران و جشنواره فیلم فجر ویدئویی فرستاده و ما هم از عالیجناب مشایخی تشکر می کنیم.

پرونده سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بسته شد/ حاتمی کیا: من «فیلمساز وابسته» و فیلمساز این نظام هستم

پس از آن تیزری از فیلم های حاضر در جشنواره پخش شد و حاضران به نسبت علاقه ای که داشتند آن ها را تشویق کردند. بعد از آن، تیزری از اعضای هیات داوران پخش شد و سپس نوبت به اهدا جوایز رسید.

آغاز اهدای سیمرغ‌های بلورین به برگزیدگان

بهرام بدخشانی، کمال تبریزی، حسن خجسته، خسرو دهقان، رسول صدرعاملی، فرشته طائرپور و محمدرضا فروتن به عنوان اعضای هیأت داوران مسابقه سینمای ایران به روی سن آمدند تا برگزیدگان سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر را معرفی کنند.

 رشیدپور در ادامه مراسم پس از دعوت از ابراهیم داروغه‌زاده، برای اهدای یک جایزه ویژه، از خانواده یک شهید عالی‌مقام دعوت کرد روی سن بیاید.رشیدپور برای یاد کردن از همه شهدای ایران، از حضار خواست صلواتی ختم کنند.

در این بخش خانواده شهید معز غلامی شهید مدافع حرم روی سن آمدند و حاضران در اختتامیه یکپارچه به پا خواستند و خانواده شهید را تشویق کردند.

پرونده سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بسته شد/ حاتمی کیا: من «فیلمساز وابسته» و فیلمساز این نظام هستم

برگزیدگان فجر 36 چه گفتند؟

اجرای قطعات موسیقایی توسط سالار عقیلی بخش بعدی مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود.

در پایان این مراسم، منوچهر شاهسواری از هومن سیدی که به عنوان بهترین فیلم از نگاه مردم معرفی شد خواست تا عوامل فیلمش را روی صحنه بیاورد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
سیدسجاد
۰۰:۱۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
حاتمی‌کیا مدعی اخلاق، پاسداری از خون شهدا، ارزشها و کارآفرینی است
آخرین اخبار