رئیس کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد:

طلب قطعه سازان به کیفیت خودرو ربط پیدا کرد/گاهی محور صادرات، فقط بر روی کاغذ دیده می‌شود

اکبریان گفت: امروز قطعه‌سازان با مشکلات زیادی در حوزه نوسان نرخ ارز و همچنین تعویق طلب‌های خود از خودروسازان مواجه هستند.

کیفیت خودروی داخلی تحت الشعاع تعویق دریافت بدهی قطعه‌سازان قرار گرفته استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی در حاشیه پنجمین همایش صنعت خودروی کشور اظهار کرد: امروز خودروسازی یکی از صنایع زیربنایی و موتور متحرک در کل دنیا محسوب می‌شود و مجلس همانطور که در گذشته از این صنعت حمایت کرده، قصد دارد که خودروسازان را نیز مورد حمایت خود قرار دهد.

وی در رابطه با قراردادهای خارجی خودروسازان افزود: نکته مهم این است که در قراردادهای خودرویی با شرکت‌های بزرگ خارجی، باید به دو موضوع تقویت قطعه‌سازی داخلی و صادرات توجه شود و خودروسازان باید بدانند که اگر فقط برای بازار داخلی خودرو بسازند، در صنعت خودروسازی به جایی نخواهیم رسید.

نماینده مردم کرج در خانه ملت تأکید کرد: گاهی محور صادرات فقط بر روی کاغذ دیده می‌شود و لازم است که در کنار توجه به کمیت خودرو، از کیفیت آن خارج نشویم.

اکبریان با بیان اینکه امروز کیفیت خودروها به شکلی است که مردم از آن رضایت ندارند، اضافه کرد: قطعه‌سازان با مشکلاتی در حوزه نوسان نرخ ارز و سیستم بانکی روبه‌رو هستند و در کنار این مشکلات با تعویق طلب‌هایشان از خودروسازان، باید دست و پنجه نرم کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معاون مجلس تصریح کرد: هر چند که یکی از خودروسازان کشور در سال 96 حجم زیادی از بدهی قطعه‌سازان را پرداخت کرد، اما هنوز یکی از خودروسازان بزرگ کشور طلبکاران  بسیاری دارد.

وی با اشاره به قدیمی شدن تکنولوژی خودرو در داخل افزود: ضرورت به روز شدن صنایع در همه حوزه‌ها به ویژه خودروسازی، موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد.

این نماینده مردم  در خصوص مجوزهای اعطایی در صنعت، بیان کرد: بحث ناخوشایندی در اعطای مجوزها وجود دارد که به عملکرد ضعیف وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه بر می‌گردد.

اکبریان ادامه داد: در سال‌های گذشته مجوزهای زیادی در صنعت خودرو داده شد، که این امر موجب کاهش رقابت در بازار و شکست مجموعه‌های خودروسازی را فراهم آورد.

رئیس کمیسیون صنایع و معاون مجلس اضافه کرد: مجوزهایی که به کارخانه‌های خودروسازی داده‌ایم باعث شد، بسیاری از این خودروسازان نوظهور تنها به واردات خودرو اقدام کرده و بعد از چند سال به تعطیلی کشانده شوند.

وی گفت: بسیاری از من می‌پرسند که اگر درب کارخانه‌های خودروسازی را ببندیم به سود کشور نیست؟ و من در پاسخ می‌گویم خیر.

نماینده مردم کرج در خانه ملت افزود: باید گفت مشکل از خودروسازان نیست، بلکه مشکل اصلی بر می‌گردد به سیستم و اجرای غلط سیاست‌ها در صنعت خودرو.

اکبریان در پایان تأکید کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای پرداختن به مواردی پیرامون تمرکز خودروسازان کشور و بر طرف کردن مشکلات خودروسازی اعلام می‌کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار