رئیس پلیس فتا استان قزوین خبر داد:

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در پی اعتماد به افراد ناشناس

رئیس پلیس فتا استان قزوین: کاربران هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی مراقب باشند و از اعتماد به افراد ناشناس خودداری نمایند.

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در پی اعتماد به افراد ناشناسبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم فخرالدین توکلی گفت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی در پلیس فتا حاضر و خبر از تهدید و انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی‌اش در فضای مجازی داد و خواستار شناسایی فرد مجرم شد.

وی ادامه داد: شاکی پرونده در اظهاراتش بیان کرد شخص ناشناسی تصاویر شخصی و خانوادگی مرا برای چند نفر از مخاطبینم ارسال کرده و مرا تهدید به انتشار بیشتر آن در فضای مجازی می نماید. این شخص با ارسال تصاویر شخصی بنده در فضای مجازی موجب هتک حیثیت من و خانواده‌ام گردیده است.

سرهنگ توکلی تصریح‌کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام تحقیقات مقدماتی دریافتند شخص مجرم با سوء استفاده از اعتماد شاکی به تصاویر خصوصی وی دست یافته و وی را تهدید به انتشار اطلاعات می‌نماید.

رئیس پلیس فتا استان قزوین افزود‌: مامورین پلیس فتا پس از انجام یکسری اقدامات فنی و تخصصی متهم را در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی وی را در محل اختفای خود دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار دادند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه هیچ حیاط خلوتی برای افراد در فضای مجازی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: فضای مجازی مکان مناسبی برای بارگزاری تصاویر و فیلم‌های خانوادگی نیست و کاربران می‌بایست دقت بیشتری در هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی داشته و از بارگذاری مطالبی که می‌تواند زمینه را برای سوء استفاده مجرمین فراهم کند جداً خودداری نمایند.

سرهنگ توکلی یادآور شد: برابر ماده 745 قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانهای یا مخابراتی فیلم یا صوت یا فیلم خصوصی یا خانوادگی دیگری را منتشر نماید به نحوی که موجب هتک حیثیت او شود به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: برای حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده از سوی مجرمین، از تصاویر شخصی خود به عنوان عکس پروفایل استفاده نکنند و از ارسال این تصاویر در گروهها و صفحات شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین در پایان گفت: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشابه یا جرائم مشهود در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار