کاشان مهد فرهنگ و تمدن ظرفیت برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان است

يك بازیگر و تهیه‌کننده برجسته سینمای ایران گفت: کاشان مهد فرهنگ و هنر و تمدن پتاسیل این شهرستان در برگزاری پنجاه ونهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان کشور شد.

علی رضا شجاع نوری، در حاشیه برگزاری پنجاه ونهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در کاشان در گفتگوی اختصاصی با   به  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت :تشکیلات و سازمان دهی ونوع استقبالی که از مخاطبین جشنواره می بینم یک جشنواره زنده، پویا و خوبی است که سال های سال است ادامه دارد.

وی، آگاهی هنرمندان سینمای جوان در از استان ها و دفاتر مختلف از وضعیت یکدیگر را یکی از کارکردهای موثر وسازنده برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان برشمرد.

به‌گفته‌وی، خروجی دیگر جشنواره اینست که دیگر خودمان نمی سازیم و خودمون هم از کار خودمان تعریف کنیم بلکه یک گام فراتر از منطقه و محله خود و در رقابت با سایر استعدادها و ظرفیت می رویم.
بازیگر فیلم سینمایی روز واقعه در نقش به یادماندنی عبدالله با تاکید بر اینکه آشنایی با فرهنگ های استان هایی که در منطقه مشترک هستند از دیگر مزایا و کارکردهای خوب جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان است گفت:
منطقه ای بودن گام اولیه برای جهانی شدن جشنواره وپیام جهانی داشتن آن است.

شجاع نوری، در خصوص انتخاب کاشان برای برگزاری جشنواره پنجاه و نهم نیز اظهارداشت: انتخاب کاشان و برگزاری این جشنواره در این شهرستان جای تعجب نیست چرا که کاشان مهد فرهنگ و هنر و تمدن و دارای این استعداد است.

وی، ضمن قدردانی از عوامل اجرایی کاشان در برگزاری پنجاه ونهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان خاطرنشان کرد: انجام این حرکت هنری که می تواند در سال های آینده پررنگ تر شود جای تقدیر دارد.

بازیگر نقش عبدالمطلب در فیلم محمد رسول الله صلوات الله علیه، علت حضور خود در دومین شب برگزاری این جشنواره را شرکت در نشست توریسم، گردشگری و سینما به دعوت سید احمد محیط طباطبایی یادآورشد و گفت: تعامل وآشنایی هر چه بهتر و بیشتر این دو بخش در رونق گردشگری بسیار مثبت و موثر است.
شجاع نوری، در پایان افزود: ساخت فیلم و تهیه و انتشار عکس برای معرفی اماکن گردشگری و فرهنگ های آن می تواند در رونق صنعت توریسم نقش مثمر ثمری ایفا کند.

شایان ذکر است :پنجاه و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در کاشان با رقابت 66 فیلم، 16فيلمنامه، 39 تک عکس و برگزاری سه مجموعه عکس از چهارم تا هفتم اسفندماه در مجتمع سینمایی این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری چهار کارگاه، نشست های تخصصی و جلسات نقد و تحلیل فیلم ها نيز از جمله برنامه های جنبی این جشنواره است.
آیین اختتامیه جشنواره ساعت 19 روز هفتم اسفند در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره منطقه ای سینمای جوان در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.