رئیس امور آموزشی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد:

رشد 6 درصدی بودجه وزارت علوم در سال 97/ تزریق 20 میلیارد تومان به پارک‌های علم و فناوری

گرایی نژاد در خصوص بودجه وزارت علوم گفت: بودجه وزارت علوم در سال آینده، 6 درصد رشد خواهد داشت.

رشد 6 درصدی بودجه وزارت علوم در سال 97/ تزریق 20 میلیارد تومان به پارک‌های علم و فناوریبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گرایی نژاد رئیس امور آموزشی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص بودجه پژوهشی سال 97، گفت: در بودجه پژوهشی سال 97 توانستیم بودجه سازمان پژوهشی و وزارت علوم را نسبت به سال قبل 6 درصد رشد دهیم و اعتبارات آن را از 630 میلیارد تومان به 760 میلیارد تومان برسانیم.
 

رشد 46 درصدی  بودجه پارک‌های علم و فناوری

 رئیس امور آموزشی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه بودجه پارک‌های علم و فناوری حدود 46 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در ردیف بودجه‌ای موسسات وابسته به وزارت علوم رشد 30 درصدی داشته‌ایم و همچنین بودجه پارک‌های علم و فناوری هم رشد داشته است و بودجه موسسات از 526 میلیارد تومان به 682 میلیارد تومان رسیده است و همچنین به پارک‌های علم و فناوری هم 20 میلیارد تومان اعتبار تزریق شده است.

 وی در رابطه با نقاط قوت بودجه سال 97 نسبت به سال گذشته، گفت: در سال 97 دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد از اعتبارات خود را برای فعالیت‌های پژوهشی هزینه کنند البته به دلیل آنکه اختصاص یک درصد از بودجه سازمان‌ها در شهرستان‌های کشور ایجاد مشکل می‌کرد، تبصره جدیدی را برای آن ایجاد کردیم.

 گرایی نژاد ادامه داد: دستگاه‌های کوچک در شهرستان‌ها مبلغ کمتری دریافت می‌کردند و دستگاه‌های بزرگ هم حجم زیادی از پژوهش را نداشتند به همین دلیل بر اساس تبصره پیشنهادی مقرر شد تا در ابتدای هر سال از تمام سازمان‌های یک استان یک درصد از بودجه کم شود و سپس آن پول به دستگاهی که پروژه پژوهشی مفید دارد سپرده شود تا از ظرفیت دانشگاهیان یک استان استفاده شود.

 رئیس امور آموزشی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه از شرکت‌ها و موسسات انتفاعی باید تامین بودجه شود، گفت: آنچه برای تحقیق و توسعه در کشور پیش بینی شده است، مبلغ هزار و 170 میلیارد تومان است که 40 درصد آن از طریق دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی هزینه می‌شود و موسسات آموزشی می‌توانند برای تامین بودجه خود با بانک‌ها وارد مذاکره شوند.

 وی با اشاره به اینکه اگر از ظرفیت بودجه‌ای کشور به خوبی استفاده کنیم دو پیام مهم را دریافت می‌کنیم، گفت: نکته اول آنکه سازمان برنامه و بودجه از موسسات پژوهشی می‌خواهد تا بگویند که از دولت می‌خواهد که در چه حوزه‌ای فناوری ورود کنند و همچنین طرح‌هایی را معرفی کنند که توجیه اقتصادی داشته باشند.

 گرایی نژاد یادآور شد: در6 ماه اول سال 97 به دنبال رسیدن به جواب سوالی هستیم که بگوید اگر دولت وارد فعالیت‌های فناوری شود و کمک کند اثر بخشی چگونه رقم می‌خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار