آمادگی 44 ستاد اسکان در تمام مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان برای پذیرش مسافران

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:در کل استان اصفهان 44 ستاد اسکان را در تمام مناطق آموزش و پرورش برای پذیرش مسافران داریم که 6 ستاد در خود شهر اصفهان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کیوان امیرپور دیروز در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان اظهار داشت: در رابطه با اسکان نوروزی ستاد خدمات شهر اصفهان به ریاست استاندار تشکیل می‌شود و شامل کمیته‌های مختلف است که مسؤولیت بحث اسکان و رفاه ستاد سفر در استان با مدیرکل آموزش و پرورش استان است.

وی افزود: با توجه به این‌که شهر اصفهان یکی از پرترافیک‌ترین شهرها در سفرهای نوروزی است آموزش و پروش استان اصفهان باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشد؛ کمیته اسکان آموزش و پرورش استان اصفهان از اوایل آبان جلسات را شروع کرده و تا کنون حدود 14 جلسه در اداره کل تشکیل شده و جلسه نهایی هماهنگی هم هفته گذشته به عنوان کمیته اسکان ستاد استان تشکیل و هماهنگی‌های نهایی انجام شد.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش استان با توجه به مسؤولیتی که در خصوص بحث آماده‌سازی مدارس برای اسکان مسافران نوروزی به عهده دارد، یکی بحث استان و یکی شهر اصفهان را پیگیری می‌کند، ترافیک اصلی در شهر اصفهان است با توجه به ترافیک مسافری که وجود دارد.

وی در ادامه مطرح کرد: در شهر اصفهان 610 مدرسه در 6 ناحیه آموزش و پرورش آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند که اینها شامل 6 هزار و 150 کلاس درس می‌شود که در کل استان این رقم هزار و 340 آموزشگاه در قالب 13 هزار و 100 کلاس درس است.

امیرپور با اشاره به این‌که آماده کردن و تجهیز این حجم از کلاس درس زمانبر است، خاطرنشان کرد: در کل استان اصفهان 44 ستاد اسکان را در تمام مناطق آموزش و پرورش برای پذیرش مسافران داریم که 6 ستاد در خود شهر اصفهان است و هر یک از نواحی 6 گانه شهر اصفهان یک ستاد دارد، در 3 ستاد خدمات شهرداری هم همکاران ما مستقر هستند و آماده راهنمایی همکاران را برای سهولت دسترسی به ستادها دارند.

وی ادامه داد: در بحث سامانه 137 که شهرداری فعال می‌کند آموزش و پروش هم از سال گذشته یک نفر را به عنوان راهنمای ستاد اسکان مسافران نورزی آموزش و پرورش مستقر می‌کند که از صبح تا شب آماده پاسخگویی و راهنمایی همکاران است.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بحث پذیرش مسافران علاوه بر ستادهای اسکان نوروزی ثبت نام اینترنتی را هم داریم که از 4 اسفند ثبت نام شروع شده است.

وی ادامه داد: در خصوص همکاری با سایر دستگاه‌ها خصوصاً شهرداری و میراث فرهنگی جلسات مختلفی تشکیل شده و هماهنگی‌های لازم هم انجام شده است.

امیرپور با اشاره به این‌که در خصوص توجیه همکاران هم جلساتی را داشته‌ایم، گفت: در دو سال گذشته با توجه به این‌که سرایداران مدارس بیشترین ارتباط را با همکاران فرهنگی دارند جلسات توجیهی برگزار شده است و در هفته گذشته هم جلسه متمرکز آن در شهر اصفهان برگزار شد؛ از همکاران آتش‌نشانی هم دعوت شد در جلسه حاضر شوند و مسائل مورد نیاز را مطرح کنند، نیروی انتظامی نیز مواردی را مطرح کرد، مسائل حراستی و ارزیابی هم در این جلسه توجیهی مطرح شد.

وی تأکید بر این‌که در مجموع آماده اسکان همکاران فرهنگی هستیم، ابراز کرد: اسکان در مدارس آموزش و پرورش صرفاً ویژه همکاران فرهنگی است مگر در موارد بحران که مسأله خاصی پیش بیاید بعضاً سایر مسافران هم پذیرش خواهند شد.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش سال گذشته میزان رضایتمندی همکاران فرهنگی از اسکان در اصفهان بالای 95 درصد بود.

وی در پایان گفت: افتتاحیه ما به صورت متمرکز در ستادهای شهر اصفهان با توجه به این‌که روز آخر مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش 28 اسفند اعلام شده است، به صورت متمرکز 27 اسفند برگزار خواهد شد؛ مدارس هم برای اسکان مسافران از 28 اسفند باید آماده باشند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار