قرآن و عترت در آذر ۹۶؛

از چانه زنی برسر بودجه قرآنی تا پاسخ نماینده اوقاف به ادعای شهردار منطقه ۱۲

مهمترین رویداد‌های خبری و قرآنی در آذرماه سال ۹۶ را اینجا مشاهده کنید.

نوروزی///از چانه زنی برسر بودجه قرآنی تا ادعای شهردار منطقه ۱۲ برسر املاک متروکهبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال گذشته با تمام فراز و نشیب ها و رخدادهای قرآنی  با تدارک و تولیدات مختلف همراه مردم بوده است. از این روی شما در این گزارش می توانید مهمترین رویداد های خبری و قرآنی در آذرماه سال ۹۶ را اینجا بخوانید.

* حذف موازی کاری در برگزاری آزمون‌های قرآنی

در سال گذشته، اولین دوره برگزاری سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه، در جهت حذف موازی کاری‌ها در برگزاری آزمون‌های قرآنی انجام شد.

* همکاری دو سازمان قرآنی بر تقویت بخش مردمی موسسأت قرآنی

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسینی با اشاره به برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، و مشارکت سازمان اوقاف با معاونت قرآن و عترت، بر تقویت موسسات قرآنی و حضور مردم در برنامه های قرآنی تاکید کرد.

* طبق فرمایش مقام معظم رهبری، زبان هنر می تواند در ترویج نماز تاثیر گذار باشد

 سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم از فعالان ستاد اقامه نماز درخصوص اهمیت این فریضه الهی با توجه به منویات مقام معظم رهبری به ترویج احکام اسلامی و شعائر دینی مذهبی با زبان اشاره کرد.

* وقف ۲۵۰ میلیون تومان، برای ساخت مدرسه در کرمانشاه

پس از برگزاری «جایزه بنیاد فرهنگی البرز»، محمد دورعلی استاد دانشگاه و جمعی دیگر از اساتید دانشگاهی با جوایزی که از موقفه حسین علی البرز «جایزه بنیاد فرهنگی البرز» کسب کردند، تصمیم گرفتند  تا بیست سکه‌ای که از جایزه البرز کسب کردند، با جمع آوری مبالغی از دیگر اساتید دانشگاهی و دانشجویان مدرسه و مراکز آموزشی را برای مناطق زلزله زده کرمانشاه تعبیه کنند.
 

محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از بین المللی شدن مسابقه تلویزیونی «اسرا» خبر داد. این مسابقه جز معدود مسابقات قرآنی است که در طی سالهای اخیر با حضور قاریان نوجوان و جوان در سطح کشور توانسته برترین مسابقه قرآنی شناخته شود.

ضمن اینکه پخش همزمان این برنامه از دو شبکه الکوثر و هدهد عربی به روی آنتن می‌رود، شرکت‌کنندگان به رقابت در قرائت تقلیدی قرآن کریم از قاریان برجسته مصری می‌پردازند.

* برگزاری اولین دوره از کنگره حضرت ام‌البنین(س) توسط کانون مساجد

اولین کنگره حضرت ام‌البنین (س) با هدف گرامیداشت مقام این حضرت و تجلیل از مادران‌ و‌ همسران شهدا همزمان با شب وفات حضرت ام‌البنین (س) در سال گذشته با حضور مادران شهید و شاعران آیینی در تالار تالار آدینه برگزار شد و با توجه به همکاری عتبه حضرت ابوالفضل عباس (ع)، یک نسخه از فراخوان کنگره حضرت ام البنین (س) به منظور حضور شاعران کشور عراق در کگره ام‌البنین (ع) ، فرستاده شده بود.

* بودجه قرآنی سال 96 هنوز پرداخت نشده است!

همزمان با تصویب لایحه بودجه سال 1397، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش 100 میلیاردی بودجه قرآنی و پرداخت نشدن مبالغ سال پیش خبر داد.

گفتنی است؛ بودجه قرآنی در دو سال گذشته مورد مهجوریت دولت قرار گرفت و هرساله با کاهش 40 درصدی و یا بیشتر از آن مواجه بودیم، اما خوشبختانه آن چیزی که نهایتا در کمیسیون لایحه بودجه برای بودجه قرآنی تصویبی شد رقم شایانی بود که امیدواریم به حق در بین موسسات قرآنی و ... تقسیم شود.

* پاسخ نماینده اوقاف به ادعای شهردار منطقه ۱۲

آذرماه سال گذشته شهردار منطقه 12 با اشاره به اینکه نیمی از مناطق خیابان وحدت اسلامی و بازار جزو موقوفه است، تعجب معاونان و خیلی از خبرگزاری ها را برانگیخت. از این روی حجت السلام گلزاری نماینده سازمان اوقاف در شهرداری استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت بیان کرد: بعید می‌دانم که نیمی از املاک منطقه ۱۲ متروکه و اوقافی باشد، چرا که ساختمان‌های ناامن و متروکه اوقافی نیست. بعضی از این ساختمان‌ها مالک عیان دارد و فقط عرصه آن‌ها موقوفه است.

همچنین حجت الاسلام گلزاری با اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه بر همکاری بیشتر با شهرداری و برطرف کردن ساخت و ساز‌ها عرصه‌های وقفی، اظهار کرد: از اینجا آمادگی سازمان اوقاف را پیرامون هر نوع همکاری را با شهرداری تهران و میراث فرهنگی، برای رفع موانع ساخت و ساز متناسب با کاربری‌هایی موجود، اعلام می‌کنم تا هرجایی که شهرداری تهران اعلام کنند و تصمیم بگیرند، جلسه‌ای را درخصوص املاک اوقافی مناطق تهران داشته باشیم.

* ترجمه نامه امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) جهانی شد

همزمان با برگزاری نکوداشت هفته عبدالعظیم حسنی (ع) عباس سلیمی معاون امور فرهنگی و زائران در نشست تشریح ویژه برنامه های این آستان از ترجمه نامه امام رضا (ع) و فرستادن آن به دیگر کشورهای جهان خبر داد.

همچنین در ادامه آن نشست سلیمی به برگزاری جشنواره رسانه ای نباء عظیم که در سه بخش رادیو تلویزیون، شبکه های اجتماعی و خبرگزاری ها و رسانه‌های مکتوب اشاره کرد و در پایان سه تفاهم نامه با دو شبکه‌ رادیو تلویزیون قرآن و همچنین بسیج رسانه ملی، خبرگزاری ایکنا و پایگاه خبری شیعه امضاء شد.

*  مداح معروف تهرانی از بیمارستان مرخص شد

حاج علی انسانی مداح معروف تهرانی شنبه مورخ بیست و هشتم آذرماه به دلیل عمل جراحی پا در بیمارستان بستری و ظهر همان روز پس از روند بهبودی مرخص شد.

علی انسانی مداح و شاعر اهل بیت (ع)، متولد ۱۳۲۶ شمسی در کاشان است و از شانزده سالگی شروع به سرودن شعر در پیشگاه اهل بیت (ع) کرده است.

* اعلام آمادگی امامزادگان وبقاع متبرکه برای احتمال مجدد زلزله تهران و البرز

 همزمان با وقوع زلزله در تهران و استان البرز و همچنین تجمع مردم در خیابان ها، روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه با درنظر گرفتن ظرفیت های امامزادگان و بقاع متبرکه، در اطلاعیه ای آمادگی بقاع متبرکه وامامزادگان تهران والبرز برای پذیرایی از مردم واقامت در جوار این اماکن اعلام کرد.

 انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن ، سازمان اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار