بهزیستی در آذر 96 ؛

آمار زنان سالمند تنها ،در کشور ۴ برابر مردان است/۲۰ هزار کشته در سال، دستاورد خودروسازان داخلی

مهمترین اخبار سازمان بهزیستی کشور در آذر ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای آذر ماه سال 96 سازمان بهزیستی کشور را در این بسته خبری مشاهده کنید.

 

راه‌اندازی سامانه ثبت درخواست معلولان در روز جهانی معلولان

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در سوم آذر ماه سال جاری از راه اندازی سامانه ثبت درخواست معلولان خبر داد و  این سامانه را برای ثبت درخواست معلولان جهت سهولت و افزایش دسترس پذیری افراد معلول به تمام خدمات توانبخشی سازمان بهزیستی برشمرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران تصریح کرد: افراد معلول می‌توانند بدون مراجعه حضوری به سازمان بهزیستی درخواست خود را در زمینه‌های مرتبط با امور توانبخشی در سامانه ثبت درخواست معلولان ثبت کنند و درخواست آن‌ها پس از ثبت توسط مددکاران بهزیستی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

آمار معتادان متجاهر در کشور به ۱۶ هزار نفر رسید

فرید براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، در چهاردهم آذر ماه سال 96 از آمار ۱۶ هزار نفری معتادان متجاهر خبر داد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۱۶ مرکز نگهداری از معتادان متجاهر در ۱۶ استان کشور با مدیریت و نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند.

براتی سده تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، مجموع معتادان متجاهر در کشور ۱۶ هزار نفر است و با توجه به سرد شدن هوا برای استقرار آن‌ها در مراکز ماده ۱۶ مشکلی به لحاظ ظرفیت و بودجه مورد نیاز نگهداری این افراد وجود ندارد.

۲۷ درصد زنان تهرانی در معرض خشونت قرار دارند

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در یازدهم آذر ماه سال 96 گفت: ۲۷ درصد زنان تهرانی در مناطق ۲۲ گانه پایتخت در معرض انواع خشونت قرار دارند.

فرید براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور همچنین از راه‌اندازی و استقرار یک سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی پنهان و انجام مطالعاتی در این زمینه خبر داده بود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور «خشونت» را به عنوان یکی از ۳ متغیری که در تحقیقات و مطالعات به عنوان آسیب اجتماعی مورد بحث بود، نام برد و گفت: انواع خشونت جسمی، خشونت جنسی، کلامی، رفتاری و خشونت عاطفی و روانی را شامل می‌شود.

 

روند افزایشی تعداد معلولان در کشور

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در روز هجدهم آذر ماه در مراسمی که به مناسبت روز جهانی معلولان، در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: عوارض ناشی از بیماری، سالمندی، حوادث جاده‌ای و اختلالات ژنتیکی سبب روند افزایشی آمار معلولیت در کشور شده است.

محسنی بندپی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور با نگاهی جدید و علمی در دولت تدبیر و امید اقدامات ارتقایی و پیشگیرانه را به عنوان اصلی‌ترین استراتژی و همچنین مداخلات به هنگام، توانمندسازی معلولان و حمایت‌های اجتماعی این افراد جزء سیاست های اصلی خود قرار داده است.

 

رشد 60 درصدی درخواست فرزندخواندگی طی سال های اخیر

محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در 22 آذر ماه سال 96 از رشد 60 درصدی فرزندخواندگی طی سال های اخیر خبر داد.

وی اظهار کرد: تعداد خانواده های پشت نوبتی برای فرزندخواندگی و دریافت کودک، 9 برابر تعداد کودکانی است که در مراکز مختلف سازمان بهزیستی کشور نگهداری می شوند.

نفریه تاکید کرد: آمار درخواست های فرزندخواندگی متقاضیان در کشور، طی سال های اخیر با افزایش دو برابری همراه بوده است و تا کنون استقبال خوبی از این موضوع به عمل آمده است.

 

نگهداری از 1500 نوزاد در 34 شیرخوارگاه کشور

محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، در بیست و دوم آذر ماه سال 96 اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، در حال حاضر حدود 1500 نوزاد در 34 مرکز شیرخوارگاه در سراسر کشور نگهداری می شوند.

نفریه تاکید کرد: با استقبال خوب مردم از فرزندخواندگی، باعث شده است تا تعداد نوزادان حاضر در مراکز شیرخوارگاه های کشور، از جمله شیرخوارگاه های شهر تهران تا حدودی کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: ظرفیت شیرخوارگاه آمنه شهر تهران در حدود 100 نوزاد است، طی سال های گذشته دراین مرکز گاهی تعداد نوزادان به 300 نوزاد می رسید و این تعداد بیش از ظرفیت واقعی شیرخوارگاه فوق بود.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در حال حاضر تعداد 90 کودک در شیرخوارگاه آمنه نگهداری می شوند که می توان گفت هم اکنون این تعداد با ظرفیت استاندارد همخوانی پیدا کرده و از شرایط مطلوب برخوردار است.

 

فعالیت۱۵۰ کمپ ترک اعتیاد میان مدت در پایتخت

فرید براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در بیست و پنجم آذر ماه سال 96 از فعالیت ۱۵۰ کمپ ترک اعتیاد میان مدت در سطح شهر تهران و ارائه خدمات درمانی به معتادان خبر داد.

براتی سده همچنین اظهار کرد: مراکز Tc که تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور برای درمان اعتیاد فعالیت‌ می‌کنند، خدمات درمانی تخصصی را به مراجعه کنندگان خود ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: وجود روانپزشک، روانشناس، مددکار اجتماعی و پزشک در مراکز Tc الزامی است و معتادان در این مراکز به طور تخصصی تحت درمان قرار می‌گیرند.

 

۲۰ هزار کشته در سال، دستاورد خودروسازان داخلی

قائم‌مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور بیست و ششم آذر ماه گفت:سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر از هموطنان در سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و چندین برابر این آمار نیز در این حوادث دچار معلولیت می‌شوند.

محمدعلی کوزه گر قائم‌مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری «جشنواره مسئولیت اجتماعی» که بیست و ششم آذرماه سال 96 برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها، سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر از هموطنان در سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و چندین برابر این آمار نیز در این حوادث دچار معلولیت می‌شوند.

وی تاکید کرد: کشته ها و تلفات ناشی از حوادث رانندگی، دستاورد خودروسازان داخلی است و بسیاری از افراد نیز در حوادث فوق دچار انواع معلولیت شده و با مشکلات بسیاری روبرو می‌شوند.

 

91 کودک در زلزله کرمانشاه یتیم شدند

محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در 28 آذر ماه سال 96 پس از گذشت چند روز از زلزله استان کرمانشاه اظهار کرد: در زلزله اخیر استان کرمانشاه 31 کودک، مادر و 47 کودک نیز پدر خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش بهزیستی استان کرمانشاه، به دنبال وقوع زلزله تاکنون 13 کودک هر دو والد خود را از دست داده اند و یتیم شده اند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در زلزله کرمانشاه تاکنون 91 کودک یتیم شده‌اند و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

نفریه خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در نظر دارد تا کودکانی که هم پدر و هم مادر خود را در زلزله از دست داده اند در خانواده های جایگزین چون پدربزرگ و مادربزرگ و یا اقوام درجه یک آن ها ساماندهی کند.

 

آمار زنان سالمند تنها، در کشور ۴ برابر مردان است

محسن سلمان نژاد رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور در بیست و نهم آذر ماه سال 96 اظهار کرد: بر اساس آخرین برآوردها، کمتر از 2 دهه دیگر جمعیت سالمند ایران 2 برابر می شود و نداشتن برنامه ریزی مناسب، بحران سختی را در حوزه سالمندی برای این افراد رقم می زند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: آمار زنان سالمند تنها ۴ برابر مردان سالمند تنها در کشور است و این مسئله به مفهوم زنانه شدن سالمندی است.

سلمان نژاد ادامه داد: مسئله افزایش جمعیت سالمند یکی از مواردی است که امروزه بسیاری از کشورهای دنیا با آن روبرو هستند و متاسفانه ایران نیزاز این موضوع مستثنی نبوده اما نکته مهم این است که میزان زنان سالمند تنها،4 برابر مردان سالمند تنها، در کشور است.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار سازمان بهزیستی کشور در آذر ماه سال 96

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
تلفات جاده اي = غير اصولي بودن راهها و تابلوها + بي كيفيتي ماشينا مخصوصا پرايد
آخرین اخبار