دبیرکل ناتو خواستار افزایش توانایی دفاعی در برابر روسیه شد

ینس استولتنبرگ در مصاحبه‌ای تاکید کرد متحدان ناتو باید توانایی نظامی خود را در برابر روسیه افزایش دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مصاحبه یا یک روزنامه آلمانی -که روز یکشنبه منتشر شد- گفت: «ناتو باید توانایی دفاعی خود را بهبود بخشد و در برابر خطر افزایش تهاجم از سوی روسیه و حرکات غیرقابل پیش‌بینی این کشور اقدام کند.»

استولتنبرگ گفت انتظار دارد «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و سران دیگر ناتو با توجه به افزایش اقدامات روسیه در «دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای» و اجرای تمرینات نظامی، در اجلاس بعدی این سازمان در تابستان 2018 در رویکرد خود تجدید نظر کنند.

او مدعی شد: «ما همیشه می‌توانیم اقدامات بیشتری انجام دهیم و اکنون باید بازتاب آن را به نمایش بگذاریم. اتفاق سالزبری تصویری را به ما نشان می‌دهد که سال‌ها شاهد آن بودیم، روسیه غیرقابل پیش‌بینی‌تر و متهاجم‌تر می‌شود.»

استولتنبرگ به روزنامه گفت: «روسیه نباید در محاسبات خود اشتباه کند. زمانی که یکی از متحدان حمله نظامی انجام دهد، ما برای پاسخگویی آماده خواهیم بود. ما به دنبال جنگ نیستیم، می خواهیم به قدرت بازدارندگی اعتبار ببخشیم. هدف ما ایجاد انعطاف‌پذیری است.»

او در ادامه گفت علی‌رغم تعلیق تمرینات مشترک و حفظ عملیات صلح، موضوع جنگ‌های ترکیبی می‌تواند به نشسا بعدی ناتو-روسیه، جلسه‌ای که در آن نمایندگان ناتو با دیپلمات‌های ارشد روسیه ملاقات می‌کنند، اضافه شود.

دبیرکل سازمان ناتو در ادامه گفت: «جنگ ترکیبی یکی از موضوعات احتمالی نشست بعدی ناتو-روسیه است. ما در حال آماده شدن برای دیدار بعدی هستیم، بنابراین نمی‌خواهم بیش از حد در این مورد حرفی بزنم.»

استولتنبرگ با تاکید بر این که روسیه باید به پیمان نظارت بر استفاده از تسلیحات هسته‌ای پایبند بماند گفت: «بسیار مهم است که ما بر سر یک میز نشسته و با یکدیگر در این مورد صحبت کنیم.»

دبیر کل ناتو هفته گذشته نیز روسیه را به تلاش برای بی‌ثبات کردن غرب با استفاده از سلاح هسته‌ای، حملات سایبری و اقدامات پنهانی، از جمله مسموم کردن یک جاسوس دوجانبه روس و دخترش در روستای سالزبری انگلیس متهم کرد.

 

انتهاب پبام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار