عبدالله عبدالله:

در سال جدید متعهد به برگزاری انتخابات هستیم/ سال گذشته در عرصه جهانی موفقیت های زیادی به دست آوردیم

عبدالله در پیامی به مناسبت آغاز سال جدید گفت: در سال جدید خود را متعهد به برگزاری انتخابات پارلمانی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم به منظور برپایی انتخابات ریاست جمهوری می‌‌دانیم.

در سال جدید متعهد به برگزاری انتخابات هستیم/ سال گذشته در عرصه جهانی موفقیت های زیادی به دست آوردیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان در پیامی به مناسبت آغاز سال جدید خورشیدی گفت: در سال جدید خود را متعهد به برگزاری انتخابات پارلمانی و در نظرگرفتن تمهیدات لازم به منظور برپایی انتخابات ریاست جمهوری می‌‌دانیم. تداوم و استمرار پروسۀ سیاسی و روند مردم‌‌سالاری در کشور مهمترین مسئولیت ماست. 

متن کامل پیام نوروزی ریاست اجرائی دولت افغانستان به شرح زیر است:

فرا رسیدن سال 1397 هجري خورشیدی و فصل بهار و نوروز را به همۀ مردم افغانستان شادباش می‌‌گوییم و آرزو داریم سال پیش رو، سالِ صلح، امنیت و رفاه برای مردم افغانستان باشد. 
افغانستان در سال 1396 هجری خورشیدی علی‌‌‌رغم چالش‌‌‌های گسترده شاهد دست‌‌آوردهایی هم در زمینه‌‌های مختلف بوده است. 
در سال گذشته تروریستان با تمام توان تلاش ورزیدند که بخش‌‌هایی از کشور را از کنترل نیروهای امنیتی و حاکمیت بیرون سازند؛ اما در نتیجۀ فداکاری و ارادۀ مستحکم نیروهای دلاور امنیتی افغانستان به این هدف دست نیافتند. برعکس، حملات نیروهای امنیتی و همکاران بین‌‌‌المللی بر مواضع گروه‌‌‌های هراس‌‌‌‌‌‌افگن تشدید یافت و دشمن تلفات کم‌‌‌سابقه‌‌‌یی را در سراسر افغانستان متقبل گردید. 
در سال گذشتۀ هجری خورشیدی، جامعه‌‌ بین‌‌‌المللی یک‌‌بار دیگر به تجدید تعهد و حمایت از مردم افغانستان در عرصه‌‌‌های گوناگون به ویژه در مبارزه با تروریسم و از میان برداشتن لانه‌‌‌های تروریستان در منطقه تأکید کرد و فشارها بر حامیان تروریسم را در منطقه به گونۀ بی‌‌سابقه افزایش بخشید. جامعۀ بین‌‌المللی پس از سال‌‌‌ها به ندای برحق ملت افغانستان پاسخ گفت و فضا را بر کشورهایی‌‌که از تروریسم به عنوان ابزار و وسیله در سیاست خارجی‌‌شان استفاده می‌‌‌کنند، تنگ گردانید. حکومت وحدت ملی در عرصۀ روابط جهانی موفقانه پیش رفته است.
متأسفانه در داخل کشور حوادث و رویدادهایی اتفاق افتید که روان جمعی جامعه را جریحه دار و همۀ مردم را سوگوار گردانید. 
تلاش می‌‌‌ورزیم در سال پیش رو بهتر از سال گذشته مصدر خدمت به مردم نجیب و شریف خویش گردیم. مردم افغانستان تشنۀ صلح و امنیت هستند. امیدواریم به همتِ بلند نیروهای ‌‌سلحشور امنیتی و دفاعی و همگرایی سیاسی و اجتماعی، شاهد تأمین امنیت و برقراری ثبات در سرزمین خویش باشیم. از گروه‌‌های مخالف مسلح نیز دعوت می‌‌کنیم که به پروسۀ صلح پیوسته و از جنگ برای تحقق اهداف استخبارات منطقه دست بردارند. 
در سال جدید خود را متعهد به برگزاری انتخابات پارلمانی و در نظرگرفتن تمهیدات لازم به منظور برپایی انتخابات ریاست جمهوری می‌‌دانیم. تداوم و استمرار پروسۀ سیاسی و روند مردم‌‌سالاری در کشور مهمترین مسئولیت ماست. 
مردم افغانستان با وحدت، انسجام و یکپارچگی می‌‌توانند از پس دشواری‌‌‌ها و فراز و فرودهای پیش رو با موفقیت و کامیابی برایند و راه را برای آبادی و آزادی سرزمین خویش هموار گردانند. شکی نیست که گروه‌‌‌ها و حلقاتی مأموریت دارند و می‌‌کوشند که فتنۀ قومی و قبیله‌‌یی را در کشور شعله‌‌ور سازند و اهداف ناروا و شوم خویش را جست‌‌وجو نمایند؛ اما لازم است مردم سربلند و آزاده سرزمین ما همانند گذشته با هوشیاری و زیرکی این برنامه‌‌های نفاق‌‌افگنانه و دیکته‌‌‌شدۀ بیگانه را در نطفه خنثا سازند. 
در شرایط کنونی، حمایت و پشتیبانی مردمی از نیروهای مسلح و مدافعان جغرافیای واحد و یکپارچۀ افغانستان، مسوولیت و رسالت همگانی است. 
یک بار دیگر حلول سال جدید هجری خورشیدی را حضور کافۀ ملت تبریک عرض می‌‌‌داریم و تمنا می‌‌‌نماییم سال پیش‌‌ رو، سالِ ختم جنگ، خشونت و قتل انسان‌‌‌های بی‌‌‌گناه و مظلوم باشد.

دوکتور عبدالله عبدالله 
رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار