عبدالله:

نادیده گرفتن ارادۀ ملت افغانستان، مهمترین دلیل شکست رژیم کمونیستی و شوروی بود

رئیس اجرائی دولت افغانستان در پیامی به مناسبت قیام ۲۴ حوت مردم هرات علیه رژیم کمونیستی و ارتش سرخ شوروی گفت: نادیده گرفتن ارادۀ ملت افغانستان، مهمترین دلیل شکست رژیم کمونیستی بود

نادیده گرفتن ارادۀ ملت افغانستان، مهمترین دلیل شکست رژیم کمونیستی و شوروی بودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان در پیامی به مناسبت قیام ۲۴ حوت مردم هرات علیه رژیم کمونیستی و ارتش سرخ شوروی گفت: نادیده گرفتن ارادۀ ملت افغانستان، مهمترین دلیل شکست رژیم کمونیستی بود

وی افزوده است: قیام خونین ۲۴ حوتِ مردم سربلند و با افتخار هرات در سال ۱۳۵۷ هجری شمسی، یکی از رویدادهای ماندگار و زرین در تاریخ معاصر افغانستان است. در همین روز، مردم مجاهد و سلح‌شور هرات با دستان ‌خالی‌ در برابر نیروهای تا به ‌دندان مسلح رژيم کمونیستی ایستادند و دست به قیام سراسری و تاریخی زدند و با خون پاک خویش صفحۀ تازه ای را در مبارزات آزادی خواهانه ملت‌های جهان رقم زدند.

عبدالله در این پیام بیان داشت: پس از چند دهه، یاد و خاطرهٔ شهدای ۲۴ حوتِ مردم هرات همچنان زنده و پابرجا است و برای همیشه، به عنوان نقطۀ عطف تاریخ معاصر در دل ‌و قلب مردم افغانستان جاویدان خواهد ماند. در آن مرحلهٔ حساس تاریخی، شهامت و ایستادگی مردم هرات روحیهٔ آزادی‌خواهی و مبارزه‌طلبی را در میان ملت افغانستان تقویت بخشید.

رئیس اجرائی دولت افغانستان اضافه کرده است: این قیام، زمینه‌ساز حرکت‌ها و قیام‌های بعدی در گوشه‌و کنار کشور گردید. پس از این حرکت تاریخی، هسته‌های جهاد و مقاومت و مبارزه در سراسر افغانستان شکل گرفت و قیام فراگیر شد تا اینکه پایه‌های ظلم و استبدادِ رژیم کمونیستی فروریخت. رژیم کمونیستی و ارتش سرخ، هزاران انسان بی‌گناه این سرزمین را شهید ساختند، صدها تن دیگر را اعدام نموده و با تمام توان‌شان مردم را قلع‌و قمع ‌‌کردند تا مانع پیروزی حرکت‌های آزادی‌خواهانۀ ملت شوند اما در نهایت با سرافگندی شکست خوردند.

به گفته عبدالله، جهاد و مقاومت مردم افغانستان ثابت کرد که هیچ قدرت و نظامی در برابر اراده، عزم و ایمان یک ملت دوام نمی آورد. مهمترین دلیل شکست رژیم کمونیستی، نادیده گرفتن ارادۀ ملت افغانستان بود. چون این مردم است که دربارۀ سرنوشت و آینده نظام‌شان تصمیم می‌گیرند.

وی در پایان بیانیه خود آورده است: یاد و خاطرهٔ شهدای افغانستان به ویژه شهدای ۲۴ حوت مردم آزاده و مجاهد هرات را گرامی‌ می‌داریم و تحقق آرمان‌های شهدا در زمینهٔ تأمین صلح، توسعه، برپایی یک نظام مردم‌سالار و مبتنی بر ارزش‌های مقدس اسلامی را وظیفۀ ایمانی خویش می‌دانیم.

دوکتور عبدالله عبدالله 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار