عبدالله:

ناامنی و بی توجهی خانواده ها، عوامل مهم بازماندن کودکان از تحصیل هستند

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی گفت: ناامنی و بی توجهی خانواده ها، دو عامل مهم بازماندن کودکان از تحصیل هستند.

عبدالله: ناامنی و بی توجهی خانواده ها، عوامل مهم بازماندن کودکان از تحصیل هستندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در افغانستان گفت: ناامنی و بی توجهی خانواده ها، دو عامل مهم بازماندن کودکان از تحصیل هستند.

وی بیان داشت: سال نو تعلیمی را در شرایطی آغاز می‌کنیم که متأسفانه هنوز هم در بخش‌هایی از کشور به دلیل فعالیت گروه‌های تبهکار و ضد دانش و فرهنگ و در مناطقی هم به دلیل بی پروایی و کم توجهی خانواده‌ها و والدین به تعلیم و تربیه، کودکان و نوجوانان عزیز ما از نعمت سواد و رفتن مکتب بی‌بهره هستند.

عبدالله افزود: همزمان با شروع سال تعلیمی جدید، از همۀ والدین و خانواده‌های محترم صمیمانه می‌طلبیم که اطفال و فرزندان خویش را جهت آموزش علوم دینی و دنیوی به مدارس و مکاتب بفرستند تا هم آیندۀ خود را رقم بزنند و هم برای افغانستان نیازمند مصدر خدمت شوند.

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی تاکید کرد: نیک می‌دانیم که توسعه، رفاه و پیشرفت افغانستان به‌گونۀ مستقیم به تعلیم و تربیۀ فرزندان و نوجوانان کشور ارتباط دارد. بدون تعلیم و تربیه، تصور یک جامعۀ سالم، موثر، متعالی و همپای ملت‌های دیگر، ناممکن است. حکومت وحدت ملی، به خوبی به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش واقف است و به همین دلیل، تمام امکانات و تسهیلات لازم را فراهم ساخته تا هیچ کودکی از نعمت تعلیم و تربیه باز نماند.

وی اظهار داشت: دولت همچنان متعهد است که زمینه‌های لازم تعلیمی و تحصیلی را به کودکان و و جوانانی که از کشورهای همسایه به ویژه پاکستان به کشور عودت کرده‌اند فراهم سازد.  امیدواریم در نتیجۀ سعی و تلاش همگانی به ویژه خانواده‌ها، معلمان و مسئولان دولتی، زمینه و بستری فراهم شود که هیچ کودک افغانستان از تعلیم و تربیه بی‌بهره نماند.

گفتنی است که سال جدید تحصیلی در افغانستان از روزهای آغازین فصل بهار شروع می شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار