نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران :

برای جلوگیری از ورود کالاهای خارجی قاچاق باید از کالاهای ایرانی حمایت کرد

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود کالاهای خارجی قاچاق به اقتصاد کشور لطمه زده است و حمایت از کالای ایرانی می تواند جلوی ورود قاچاق کالاهای خارجی به کشور را بگیرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  درباره ی نام گذاری شعار امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: رسانه ها و دولت برای تحقق شعار سال 97 باید تلاش کنند تا فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را در جامعه نهادینه کنند.
وی افزود: موضوع مهمی که در زمینه حمایت از کالای ایرانی و استفاده از ظرفیت های کشور مطرح است ورود قاچاق کالاهای خارجی به کشور است. بحث قاچاق کالا تولید کنندگان ایرانی را درگیر کرده به طوری که برخی تولید کنندگان به دلیل ارزانی کالاهای خارجی قاچاق و سود بیشتر، کالاهای خارجی را با عنوان کالای ایرانی در کنار کالای مشابه داخلی می فروشند و این یکی از مواردی است که مردم می توانند با عزم خود مصرف کالاهای خارجی را تحریم کرده و از ورود آن به داخل کشور جلوگیری کنند.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار با اشاره به اینکه استان اصفهان به دلیل صنعتی بودن سهم عمده ای از تولید کشور را برعهده دارد، اظهار کرد: از لحاظ اقتصادی حمایت از کالای ایرانی موضوع مهمی برای استان به حساب می آید چرا که ورود کالاهای خارجی و قاچاق بیشترین لطمه را به استان اصفهان و تولید کنندگان آن وارد کرده است.
حسینعلی حاجی دلیگانی در پایان گفت: از آغاز سال 97 تاکنون در زمینه حمایت از کالای ایرانی ده جلسه در شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار برگزار کردیم و این جلسات ادامه خواهد داشت تا کم کم بتوان این مسئله را به طور کامل نهادینه کرد.

انتهای پیام / س

صحبت های حاجی دلیگانی درباره ی شعار سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.