شکست عربستان در جلوگیری از شکایت بازماندگان حملات ۱۱ سپتامبر

دادگاهی در آمریکا درخواست عربستان سعودی مبنی بر بستن پرونده دعوی قضایی خانواده قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر علیه ریاض را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک قاضی آمریکایی در منهتن نیویورک درخواست عربستان برای عدم پیگیری شکایت خانواده‌های قربانیان حملات یازده سپتامبر علیه ریاض را رد کرد.

با این حکم، خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر 2001 می‌توانند به موجب قانون جاستا (اجرای عدالت علیه حامیان تروریسم) مصوب کنگره آمریکا، علیه عربستان به اتهام حمایت یا مشارکت در این حملات دست به شکایت زده و از آن تقاضای غرامت کنند.

گفتنی است بیشتر عاملان حملات یازده سپتامبر تبعه سعودی بودند اما عربستان با وجود شواهد بسیار، هرگونه نقش داشتن در این حملات را رد کرده و با لابی‌گری‌های بسیار تلاش می‌کند از اجرای قانون جاستا و توقیف شدن اموال خود در آمریکا جلوگیری کند.

عربستان سعودی تا پیش از این در برابر شکایات بازماندگان حملات 11 سپتامبر از مصونیت قضایی برخوردار بود اما قانون جاستا که در سال 2016 با وجود وتوی اوباما در کنگره به تصویب رسید، اکنون به خانواده‌های قربانیان تروریسم اجازه می‌دهد علیه دولت‌هایی که در حملات تروریستی در خاک آمریکا نقش داشته‌اند برای دریافت غرامت به دادگاه شکایت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
خدا آل سعود را نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
خدا آل سعود را نابود کنه
آخرین اخبار