مذاکرات جدی «دوستم» با «اشرف غنی» و احتمال بازگشت وی به افغانستان

برخی منابع رسانه ای اعلام کردند که به زودی تفاهمنامه ای میان ریاست جمهوری و جنرال دوستم امضا می شود و معاون اول رئیس جمهور تا یک هفته دیگر به کابل باز می گردد.

مذاکرات جدی «دوستم» با «اشرف غنی» و احتمال بازگشت وی به افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع رسانه ای اعلام کردند که به زودی تفاهمنامه ای میان ریاست جمهوری و جنرال دوستم امضا می شود و معاون اول رئیس جمهور تا یک هفته دیگر به کابل باز می گردد.

بر اساس گزارشات، در هفته های اخیر و پس از رفتن چندین هیات ریاست جمهوری به ترکیه، اشرف غنی و جنرال دوستم چندین بار گفتگوی تلفنی داشته اند.

محمد عظیم قویاش، عضو کمیسیون سیاسی حزب جنبش ملی گفت: مذاکره رئیس جمهور با جنرال دوستم به صورت جدی جریان دارد.

وی بیان داشت که چندین بار هیاتی از سوی ریاست جمهوری برای گفتگو با جنرال دوستم موظف شد و این هیات زمینه ساز گفتگوی تلفنی جنرال دوستم و رئیس جمهور گردید.

وی افزود: تفاهم دو طرف این است که وظیفه معاون اول ریاست جمهوری دوباره برای او برگرداننده شده و صلاحیت‌های قانونی اش به جنرال دوستم تفویض گردد.

بیش از یک سال پیش جنرال دوستم و محافظانش به ضرب و شتم و اذیت جنسی احمد ایشچی، از رقیبان سیاسی آقای دوستم متهم شدند. این موضوع دادگاهی شد و پس از یک سلسله تنش‌ها آقای دوستم به ترکیه رفت.

هرچند ریاست جمهوری و حزب جنبش ملی گفتند که او برای درمان به ترکیه رفته است، اما بانوی نخست افغانستان به یکی از رسانه‌های خارجی گفته بود که جنرال دوستم در تبعید به سر می‌برد.

چند ماه پیش نیز دولت مانع نشست هواپیمای حامل جنرال دوستم در فرودگاه شهر مزار شریف شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.