وزیر خارجه انگلیس جرمی کوربین را «احمق به دردبخور برای روسیه» خواند

بوریس جانسون در مقاله‌ای، از رهبر حزب کارگر به دلیل موضع‌اش درباره پرونده مسمومیت جاسوس دوجانبه روس به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، روز یکشنبه، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس، در اظهار نظر درباره موضع جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر این کشور، در قبال پرونده مسمومیت جاسوس دوگانه روس، وی را «احمق به دردبخور برای روسیه» خواند. کوربین درباره دست داشتن ادعایی روسیه در  ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش ابراز تردید کرده است.

جانسون در مقاله‌ای که در روزنامه ساندی تایمز منتشر شد نوشت: «تنها یک مسئله است که کرملین را در تبلیغات منفی خود یاری می‌دهد و آن هنگامی است که یک سیاست‌مدار از کشور مقابل، دانسته و یا ندانسته، در صدد ایجاد ابهام در مسائلی باشد که کاملا واضح هستند. متاسفانه باید بگویم که جرمی کوربین در این اقدام همکاری می‌کند.»

وزیر خارجه انگلیس با استناد به «پیشینه چپ‌گرای» کوربین، ادعا کرد وی از مقصر دانستن روسیه در حادثه مسمومیت جاسوس دو جانبه خودداری کرده است زیرا حزب کارگر از «هر کشور و هر جنبشی که علیه انگلیس باشد، هرچند ناپسند، طرفداری می‌کند.»

جانسون در این مطلب نوشت: «این‌ها کاملا مهمل است و کوربین با کمک به آن‌ها، خود را شرمنده می‌کند.»

اندکی پس از سو قصد به جان اسکریپال و دخترش، تعدادی از مقامات انگلیس از جمله جانسون و ترزا می، نخست وزیر این کشور، روسیه را در انجام آن دخیل دانستند. انگلیس ادعا کرده است منشا ماده شیمیایی استفاده شده در این حمله از روسیه بوده است.

کوربین در واکنش به اظهارات جانسون گفت وی باید ادعاهای خود درباره تولید این ماده شیمیایی در روسیه را توضیح دهد.

روز 4 مارس، اسکریپال و دخترش در حالی که بیهوش بودند در شهر سالزبری انگلیس پیدا شدند. لندن اندکی پس از این سو قصد، ادعا کرد مسکو در این حمله دست داشته است و فرمان اخراج 23 دیپلمات روس از خاک انگلیس را صادر کرد. این در حالی است که روسیه این ادعاها را به شدت تکذیب و پیشنهاد کمک به انجام تحقیقات در این‌باره را مطرح کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار