امام جمعه خوی؛

سازماندهی فضای کسب و کار جزو وظایف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه خوی گفت:لزوم سازماندهی فضای کسب و کار به عنوان زیربنای اقتصاد کشور جزو وظایف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی درخطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: لزوم سازماندهی فضای کسب و کار به عنوان زیربنای اقتصاد کشور را جزو وظایف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برشمردند.

تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام رسان‌ها حرام شرعی است

خطیب نماز جمعه خوی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان خود فرمودند: اشکال کار این است که گاهی روحیه انقلابی، خدمت گذارانه و بی اعتنایی به مال دنیا حاکم بر مدیران دهه ۶۰ فراموش می‌شود.
وی افزود: مقام معظم رهبری در بخش دیگر از فرمایشات خود فرمودند تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام رسان‌های داخلی حرام شرعی است و متصدیان در دستگاه‌های دولتی و قضایی مراقبت کنند تا حریم داخلی زندگی مردم و اصرار آن‌ها محفوظ بماند.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته انبیاء الهی داشتن غیرت اعم از دینی و ناموسی بوده حتی امام صادق (ع) می‌فرماید خدای متعال غیرتمند است و هر غیرتمندی را دوست می‌دارد و از غیرت اوست که زشت کاری‌های ظاهری و باطنی را حرام کرده است.
امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به آثار و برکات غیرت ورزی و همچنین علل و عوامل بی غیرتی بعضی از انسان‌ها با استناد به روایات اظهار داشت:از مفاد تعدادی از روایات استفاده می‌شود تکمیل شدن ایمان در وجود انسان، دور شدن انسان غیور از نفاق، تثبیت عفت و پاکدامنی انسان، جلب رضایت و محبت خداوند، تأمین شدن امنیت اخلاقی جامعه، تأمین امنیت خانواده و سلامت و پاکی انسان از جمله آثار و برکات غیرت ورزی می‌باشند.

فلسفه بعثت رسول خدا (ص) از دیدگاه امیرمؤمنان (ع)

حجت الاسلام شکوری با تبریک ۲۷ رجب سالروز فرخنده بعثت رسول خدا (ص) حضرت محمد بن عبدالله (ع) در سن ۴۰ سالگی اظهار داشت: امیرمؤمنان (ع) در خطبه‌ها و نامه‌های مختلف نهج البلاغه در ارتباط با فلسفه بعثت انبیاء به ویژه بعثت رسول خدا (ص) موضوعات متعددی را بیان فرمودند و شرایط حاکم بر جزیرة العرب را قبل از بعثت ترسیم کردند.
وی در ادامه گفت: احیا کردن فطرت بشر، نهیب و هشدار به انسان ها، برانگیختن عقول بشر، احیا کردن توحید، اجرا کردن عدالت در جامعه، درمان کردن درد‌های روحی و روانی، تعدیل کردن غرایض بشر و مبارزه با جهل و نادانی از جمله فلسفه‌های بعثت رسولخدا (ص) از دیدگاه امیرمؤمنان (ع) می‌باشند.

امروز توطئه‌های مشرکان علیه بعثت را استکبار جهانی تکرار می‌کند

مسئول مدارس علمیه خوی با اشاره به توطئه‌های مشرکان علیه بعثت رسول خدا (ص) گفت: وقتی رسول خدا (ص) دعوت علنی خود را آغاز فرمودند: مشرکان علیه آن بزرگوار توطئه‌های متعددی را در طول ۱۰ سال طراحی و اجرا کردند.
وی درادامه به توطئه‌های که از ناحیه استکبار جهانی و عوامل او علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال طراحی و اجرا شده است اشاره کرد وگفت: وارد کردن فشار‌های قبیله ای، تلاش برای جداسازی حامیان، تطمیع کردن با مقام ثروت و زن، پیشنهاد مصالحه که نزول سوره کافرون را به دنبال داشت، تمسخر، استهزاء و تحقیر جهت منزوی سازی، فحش و ناسزاگویی، آزار و اذیت‌های جسمی، روی آوردن به نسبت‌های ناروا، شکنجه کردن یاران پیامبر (ص)، انکار کردن وحی الهی و درخواست‌های غیرعادی از جمله طوطئه‌های استکبار جهانی وعوامل او علیه انقلاب اسلامی ونظام جمهوری اسلامی است.

اهداف، استراتژی و مأموریت‌های ارتش جمهوری اسلامی

خطیب نماز جمعه با تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی با اشاره به اهداف نظامی ارتش جمهوری اسلامی حفظ استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران، حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران و یاری به ملل مسلمان یا مستضعف غیرمعارض با اسلام از جمله اهداف ارتش برشمرد.
وی در ادامه با اشاره به استراتژی نظامی ارتش اسلامی بودن، ولایی بودن، مردمی بودن، خودکفایی، انضباط، اقتدار و برای دفاع بودن و در نهایت با یادآوری مأموریت‌ها و وظایف ارتش جمهوری اسلامی آمادگی و مقابله با هرگونه تجاوز نظامی، همکاری با نیروی انتظامی و سپاه پاسداران، کمک به دولت جهت سازندگی و...، سازماندهی، آموزش، تجهیز و گسترش نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی، تلاش مداوم جهت حفظ ارزش‌های اسلامی داخل ارتش، آماده نمودن مردم جهت دفاع نظامی از کشور و نظام اسلامی، اقدامات لازم جهت نیل به خودکفایی در عرصه دفاعی و کسب اطلاع از اوضاع و و احوال منطقه و جهان از جمله این مأموریت‌ها برشمردند.

انتهای پیام/ن.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.