زمان آبادی: می خواهیم قطعاتی حماسی ساخته شود که مردم با آن ارتباط برقرار کنند

مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال گفت: هیچیک از سبک های موسیقی را رد نمی کنیم، می خواهیم قطعاتی حماسی ساخته شود که مردم با آن ارتباط برقرار کنند.

زمان آبادی: می خواهیم قطعاتی حماسی ساخته شود که مردم با آن ارتباط برقرار کنندبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان زمان آبادی مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال در نشست خبری مشترک فدراسیون فوتبال و بنیاد رودکی برای امضای تفاهمنامه به منظور ساخت سرود ایران در جام جهانی 2018 روسیه گفت: فدراسیون فوتبال برای نخستین بار کاری تخصصی را با همکاری بنیاد رودکی آغاز کرده است و امیدوارم سرودی در سطح جهانی ساخته شود که در شان تیم ملی جمهوری اسلامی ایران باشد.

او ادامه داد: با صفی پور در دی ماه با فدراسیون فوتبال برای تولید سرود تیم ملی در جام جهانی تفاهم نامه امضا کرده ایم‌. برای بسیاری از تیم های ملی و باشگاهی با استفاده از ارکسترهایی که در کشور های مختلف وجود دارد سرودهای ویژه ای ساخته می شود و فدراسیون فوتبال و بنیاد رودکی هم قصد دارند برای نخستین بار با همکاری هم سرود ویژه ای برای تیم ملی بسازند.

زمان آبادی اظهار کرد: اساس کار ما با فدراسیون فوتبال روی موسیقی ایرانی به صورت ارکسترال است و برهمین مبنا با مسئولان فدراسیون پیش از عید به جمع بندی نهایی رسیدیم.

او افزود: از روز اول تصمیم داشتیم به جای یک سرود، چند سرود بسازیم چرا که قرار بود ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک با هم همکاری کنند.

اولین ترانه با خوانندگی سالار عقیلی آهنگ بابک زرین و شعر احسان افشاری، دومین ترانه با خوانندگی علیرضا قربانی، آهنگ شهداد روحانی ترانه ساعد باقری، سومین ترانه در حال ساخت با آهنگسازی فریدون شهبازیان ترانه عبدالجبار کاکایی که خواننده این ترانه به دلیل دیر شروع شدن کار نسبت به سایر آهنگ ها به زودی اعلام می شود.

زمان آبادی گفت: در تمام دنیا موسیقی فاخر یعنی موسیقی ارکسترال، اما ما سایر سبک های موسیقی را رد نمی کنیم. می خواهیم قطعاتی حماسی ساخته شود که مردم با آن ارتباط برقرار کنند.

او خاطرنشان کرد: قبل از اعزام تیم ملی با جام جهانی از این قطعات با حضور بازیکنان تیم ملی در تالار وحدت رونمایی می شود. تاریخ رونمایی از قطعات طبق پیش بینی های ما ۲۷ اردیبهشت است و باید دید در نهایت چه تصمیمی گرفته می شود

زمان آبادی ادامه داد: برای اجرای این قطعات در روسیه با ارکستر مسکو که سابقه ۱۵۰ ساله دارد توافق کرده ایم و قرار است یک شب پیش از بازی ایران و مراکش۲۳ در سالن اصلی سن پترزبورگ این سرود با همکاری۲ ارکستر اجرا شود. همچنین یک شب پیش از بازی های ایران برابر اسپانیا و پرتغال در سالن های مسکو و کازان هم این قطعات اجرا می شود.

وی گفت: اینکه کاری خارج از این تفاهم نامه مورد استقبال مردم قرار گیرد دلیل نمی شود که ما سراغ سرود اختصاصی تیم ملی نرویم و کار خودمان را انجام ندهیم. فکر می کنم کارهایی که در حال ساخت است به خوبی تولید می شود و پیشنهاد می کنم به جای اینکه این ترانه های ایرانی را با ترانه های پاپ مقایسه کنید آن را با نمونه های مشابهی که برای تیم های ملی سایر کشورها ساخته می شود مقایسه کنید.

زمان آبادی گفت: ارکستر سمفونیک تهران پنج شنبه هفته جاری با رهبری یک فرانسوی اجرا دارد و قطعا جوان ها از این اجراها استقبال می کنند. اجازه دهید کار تولید شود و سپس درباره استقبال مردم از آن صحبت کنیم. اگر به ترانه های قبلی که برای تیم ملی تولید شده است نقد دارید کمک کنید موسیقی ایرانی مورد استقبال مردم برای این تیم ساخته شود.

او همچنین گفت: کار بزرگ هزینه بزرگی هم می خواهد. هزینه ای که برای یک گروه گوچک انجام می شود با هزینه ای که برای گروهی هفتاد نفره می شود قابل مقایسه نیست. کار اکسترال هزینه، انرژی و توانمندی بالایی می خواهد که با کمک ۲ مجموعه فراهم شده است. با حمایت هایی که از این ترانه ها می شود کار ماندگاری عرضه می شود چراکه به این موضوع باور داریم در غیر این صورت وقت خودمان و فدراسیون را نمی گیریم.

زمان آبادی افزود: علیرضا قربانی حدود یک ماه در استرالیا کنسرت برگزار کرد و همین امر نشان می دهد در غرب هم‌از موسیقی های این خواننده و همچنین سالار عقیلی استقبال می شود.

هدایت الله ممبینی، سرپرست کمیته اقتصادی و بازاریابی و صفی الله فغانپور مسئول حقوقی فدراسیون هم در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

اظهارات زمان آبادی در مورد ساخت سرود ایران در جام جهانی 2018 روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار