هشدار عفو بین‌الملل درباره حمایت انگلیس از حملات مرگبار پهپاد‌های آمریکایی

عفو بین‌الملل در گزارشی هشدار داد انگلیس به سبب همکاری در فعالیت‌های عملیاتی مرگبار پهپاد‌های آمریکایی ممکن است ناقض قوانین بین‌المللی باشد.

هشدار عفو بین‌الملل درباره حمایت انگلیس از حملات مرگبار پهپاد‌های آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با توجه به حمایت‌های لجستیکی مستقیم انگلیس از عملیات‌ نظامی آمریکا و همکاری اطلاعاتی دو کشور، انگلیس یکی از مهمترین شرکای نظامی آمریکا محسوب می‌شود. سازمان عفو بین الملل که در جهت مسائل حقوق بشری فعالیت می کند، در گزارشی هشدار داد انگلیس به دلیل همکاری در فعالیت‌های عملیاتی مرگبار پهپاد‌های آمریکایی ممکن است ناقض قوانین بین المللی باشد.

در گزارش سازمان عفو بین الملل نوشته شده است: «علی رغم ماهیت به شدت مشکل آفرین عملیات پهپاد‌های آمریکایی، رویکرد انگلیس ظاهرا یکی از مواردی است که باعث می شود دولت آمریکا، آزادی عمل زیادی به دست بیاورد». در ادامه این گزارش نیز آمده است: «بنابراین سازمان عفو بین الملل باور دارد انگلیس با وجود اینکه می داند پشتیبانی از آمریکا می تواند به حملات غیرقانونی پهپادهای آمریکایی کمک کند، اما باز هم کمک‌ قابل توجهی را برای آمریکا فراهم می کند».

این گزارش که «کمک مرگبار: نقش کشورهای اروپایی در حملات پهپادی آمریکا» نام دارد، روز پنجشنبه توسط سازمان عفو بین الملل منتشر شد و بیست و سوم آوریل نیز یک تحقیق پارلمانی درباره استفاده انگلیس از پهپادها، ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/

گزارش عفو بین‌الملل درباره عواقب خطرناک حمایت انگلیس از حملات مرگبار پهپاد‌های آمریکایی

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار