آقازاده درخمین؛

راه اندازی حرکت چرخ اقتصاد استان مرکزی با کمک بخش خصوصی و حمایت دولت

استاندار مرکزی گفت: چرخ اقتصاد استان با سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی و حمایت‌های دولت به راه افتاد.

 سید علی آقازاده استاندار مرکزی در حاشیه بازدید از طرح حال اجرای پتروشیمی خمین در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: چرخ اقتصاد استان با سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی و حمایت‌های دولت به راه افتاد.

اقازاده افزود: محرک تحول آفرینی اقتصادی در زادگاه امام راحل و توسعه صنعت خمین، مشارکت هدفمند و پررنگ سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع گل و گیاه خمین با تامین زیر ساخت‌های لازم، با استقبال سرمایه گذاران مواجه شده است اضاف کرد: یک واحد تولیدی بزرگ دیگرهم در بخش دامداری و صنعت مرغداری خمین در حال اجرا است که با تامین آب مورد نیاز و اخذ مجوز‌های لازم تا پایان امسال به بهره برداری قرار می‌رسد.

بزرگترین واحد پرورش طیور خاورمیانه در خمین در دست اجرا

استاندار مرکزی ادامه داد: مجتمع مرغداری خمین بزرگترین واحد پرورش طیور تخم گذار و گوشتی در سطح خاورمیانه است که توسط بخش خصوصی در حال اجرا است.

آقازاده با اشاره به اینکه با راه اندازی این مجتمع ۳ هزار فرصت شغلی جدید به طور مستقیم در خمین ایجاد می‌شود گفت: این طرح با ارزش افزوده اقتصادی بالا و اشتغال پایدار با ظرفیت ۲ میلیون قطعه به عنوان مرکزی برای پشتیبانی تمامی واحد‌های پرورش طیور منطقه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات شرکت خودرو سازی خمین هم بعد از سال‌ها رفع شده تصریح کرد: این شرکت تا چهار ماه آینده به خط تولید و مونتاژ می‌رسد.

خمین امسال به رونق و توسعه صنعتی می‌رسد

آقازاده بیان کرد: با بهره برداری و اجرای طرح‌های توسعه‌ای اقتصادی بزرگ، خمین امسال به رونق و توسعه صنعتی دست می‌یابد و مهمترین معضل این شهرستان که نرخ بالای بیکاری است کاهش می‌یابد.

وی گفت: شرکت فروسیلیسیوم خمین هم به عنوان چهارمین شرکت تولید کننده این محصول در کشور زمستان پارسال به بهره برداری رسید و با راه اندازی این واحد صنعتی ۱۲۰ اشتغال مستقیم و ۱۷۰ اشتغال غیر مستقیم در این شهرستان فراهم شد.
انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.