سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری بار دیگر برجام را توافق بدی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز دوشنبه با اشاره به برجام مدعی شد: این توافقی بد است و موضع آمریکا در این زمینه تغییر نکرده است.  

سارا سندرز گفت: سفر رئیس جمهور مکرون نخستین سفر رسمی است. این سفر نشان دهنده دوستی پایدار و طولانی مدت بین فرانسه و آمریکا است.

او گفت: همانطور که همه شما می‌دانید سه سناتور دموکرات اعلام کردند رای تایید به مایک پمپئو نامزد ترامپ برای وزارت امور خارجه خواهند داد. اما اکثریت دموکرات‌ها به مانع تراشی برای تضعیف دیپلماسی آمریکا ادامه می‌دهند.

خبرنگاری درباره کره شمالی پرسید آیا رئیس جمهور به چیزی کمتر از عاری شدن کامل هسته‌ای شبه جزیره کره راضی خواهد شد؟

سارا سندرز گفت: مطمئنا هدف عاری شدن هسته‌ای شبه جزیره کره است و ما به ادامه فشار به کره شمالی که اکنون در جریان است، ادامه خواهیم داد تا زمانی که شاهد اقدامات قاطع در راستای عاری شدن کامل هسته‌ای باشیم. مطمئنا تا آن زمان که شاهد اقدامات قاطع کره شمالی در مسیر عاری شدن هسته‌ای باشیم، هیچ تحریمی برداشته نخواهد شد.

خبرنگاری پرسید به نظر شما رئیس جمهور ترامپ از رئیس جمهور مکرون درباره توافق ایران چه خواهد شنید و چه گفتگو‌هایی انجام خواهد شد؟

سارا سندرز گفت: من نمی‌خواهم زودتر از این گفتگو‌ها که در چند روز آینده اتفاق می‌افتد، صحبت کنم. من نمی‌خواهم پیش بینی کنم که این گفتگو‌ها چگونه خواهد بود. اما با اطمینان کامل در این باره گفتگو خواهیم کرد و هر زمانی که جزییات بیشتری بدست بیاید، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

خبرنگاری پرسید آیا به نظر شما ما باید این توافق را در دوازدهم مه تایید نکنیم؟

سندرز گفت: من هیچ حرفی در این باره ندارم، اما رئیس جمهور به صورت بسیار واضح گفت این توافقی بد است و مطمئنا این موضع تغییر نکرده است.

انتهای پیام/

کنفرانس خبری سخنگوی کاخ سفید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
تو هم بدی بهملت مارحم نکردی پس دروغ بود از ملت حمایت میکنید وحقوق بشررا میکشید جلو که ملت رابرعلیه نظام مقدسمان تحریک کنی دیدی چهره واقعی تورا دیدیم .توبه هموطنان خودرحم نمیکنی ویمن وعراق سوریهولبنان افغان ویمن را خون خواری راه انداختی برجام سرت را خواهد خورد ما بدمان می آیداز برجام فکر کردی میترسیم اگه بیایئد بیرون از برجام
آخرین اخبار