وزیر خارجه آلمان: سران اروپایی از ترامپ درخواست خواهند کرد از برجام خارج نشود

هایکو ماس گفت در ملاقات‌های آینده سران آلمان و فرانسه از رئیس‌جمهور آمریکا درخواست خواهند کرد از توافق هسته‌ای ایران خارج نشود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، روز دوشنبه گفت سران آلمان و فرانسه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درخواست خواهند کرد از توافق هسته‌ای ایران خارج نشود؛ زیرا این اقدام مشکلات عدیده‌ای ایجاد خواهد کرد.

ترامپ به کشورهای اروپایی که برجام را به امضا رسانده اند تا تاریخ 12 ماه مِه (22 اردیبهشت) فرصت داده است تا آنچه را که وی «نقایص برجام» خوانده است، برطرف کنند. وی اعلام کرده است در غیر این صورت، تعلیق تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تمدید نخواهد کرد.

ماس گفت در ملاقات‌های آینده با واشنگتن، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از ترامپ درخواست خواهند کرد در توافق هسته‌ای باقی بماند.

وزیر خارجه آلمان گفت: «ما معتقدیم حفظ این توافق اهمیت بالایی دارد. در صورتی که توافق هسته‌ای ایران با شکست روبرو شود و یا آمریکا از آن خارج شود، ما گزینه مشابهی در اختیار نداریم و نگرانیم به این صورت شرایط به طور جدی تشدید شود.»

ماس که در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه 7 کشور این اظهارات را بیان کرد، افزود گروه جی7 به طور رسمی از روسیه درخواست می‌کند به حل بحران در سوریه کمک کند.

ماس در گفتگو با خبرنگاران گفت: «بار دیگر معلوم شد بدون حضور روسیه، نمی‌توان به هیچ راهکار سیاسی در قبال سوریه دست یافت. روسیه نیز باید برای دستیابی به چنین راهکاری کمک کند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، فرانسه ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
اینها همه سیاه بازی هست؟ ایران بایستی عاقل باشد.
آخرین اخبار