معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تبریز:

سهم زیربخش فناوری اطلاعات در GDP کشور می تواند تا شش برابر شود/سرمایه گذاری در IT سود آوری درازمدتی دارد

سیروس موثقی گفت: اقدامات خوبی در حوزه کسب و کارهای نوپا در استان آذربایجان شرقی انجام شده اما پتانسیل افزایش ۲ تا ۳ برابری را دارد.

سهم زیربخش فناوری اطلاعات در GDP کشور می تواند تا شش برابر شود / سرمایه گذاری در IT سود آوری درازمدتی داردبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیروس موثقی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با سفر رییس جمهوری به استان آذربایجان شرقی، از مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپا فاوای استان آذربایجان شرقی در تبریز بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید و در جمع مدیران ادارات تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کشور در زمانی نیاز به مهندس عمران و پزشک داشت، افزود: اما در حاضر کشور نیاز به متخصصان حوزه آی تی دارد.

موثقی با تاکید بر به اینکه سیاست دولت حمایت از کسب و کارهای نوپاست، اظهار کرد: سهم زیربخش فناوری اطلاعات در GDP کشور می تواند به بیش از یک و نیم درصد برسد که ۶ برابر حال حاضر است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی پتانسیل خوبی در این حوزه دارد، افزود: اقدامات خوبی در حوزه کسب و کارهای نوپا در این استان انجام شده اما پتانسیل افزایش ۲ تا ۳ برابری را دارد.

وی همچنین درباره ماموریت های پست بانک افزود: پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی بخش ICT وظیفه تامین مالی این حوزه را به عهده دارد .

موثقی به مدیران تابعه استان آذربایجان شرقی در حوزه ICT تاکید کرد: برای توسعه و حمایت از کسب و کارهای نوپا هر چه در توان دارند انجام دهند چرا که این کسب و کارها به ایجاد اشتغال در استان کمک می کنند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با حضور در شهرک فناوری برق و الکترونیک سهند آذران در جمع اعضای هیات مدیره این شهرک با اشاره به اینکه کشورهایی مانند برزیل و هند موفقیت خود را از همکاری با برندهای مطرح در حوزه نرم افزار به دست آورده اند، گفت: اما در حوزه IT هر کشور می تواند بازار IT خود را داشته باشد.

وی با تاکید به اینکه دولت در این حوزه سرمایه گذاری نمی کند، افزود: وظیفه دولت ارایه تسهیلات و ایجاد فضایی امن و آرام برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

موثقی با بیان اینکه سرمایه گذاری در IT سود آوری طولانی دارد، اظهار کرد: جهش در حوزه IT در دنیا بیشتر از نرم افزار بوده چراکه IT وارد حوزه های حمل و نقل و سلامت و حوزه های دیگر شده است و امکان توسعه دارد.

این مقام مسوول تاکید کرد: اگر شرکت های بزرگی در این حوزه تشکیل شود می توانند با کشورهای منطقه نیز همکاری داشته باشند و دولت نیز از این شرکت ها حمایت می کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بدو ورود به تبریز با حضور در گلزار شهدا، به مقام شامخ شهدای گمنام با اهدای شاخه گلی ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار