غذا‌های ممنوعه و مضر برای سگ و گربه + لیست

اگر از افرادی هستید که به غذا دادن به حیوانات علاقه دارید این گزارش را بخوانید تا ناخودآگاه باعث مرگ آنان نشوید.

غذاهای ممنوعه و مضر برای سگ و گربه + لیست به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛این تصور که سگ ها و گربه ها هم می توانند هر غذایی که انسان مصرف می کند را بخورند باعث می شود درباره ی دادن تکه ای از کلوچه یا خوراکی خود به حیوانات حساسیتی نشان نمی دهیم در حالیکه همین موارد ساده حتی می تواند باعث مرگ آنها شود.

دامپزشکان معتقند بسیاری از غذاهای انسان ها حتی سالم ترین آن ها می تواند برای سگ و گربه کشنده باشد. چه کسی فکرش را می کند یه تکه کوچک از آدامس های بدون قند می تواند گربه را بکشد؟ متابولیسم بدن "سگ ها و گربه ها" کاملا متفاوت با انسان هاست و مواد غذایی که برای ما مفید هستند می توانند برای آنها مضر باشد.

در این گزارش مواد و خوراکی های مضر برای سگ و گربه دسته بندی شده اند:


بیشتر بخوانید: حیوانات خانگی عجیب و غریب +تصاویر 


غذا‌های ممنوعه و مضر برای سگ و گربه + لیست

منع مصرف غذاهایی شاخص برای حیوانات(سگ و گربه)

این مواد غذایی عبارتند از:

  •  پیاز و سیر

برخی از سبزیجات مانند پیاز ، سیر و سیر وحشی می توانند بسیار مضر باشند از این جهت که می توانند گلبول های قرمز را در حیوانات از بین ببرند و منجر به کم خونی آنها شود .در موارد شدید این کم خونی می تواند به آسیب های جدی در اندامهای داخلی حیوانات شود .

  • لیلی

لیلی یک گل زیبا است اما برای حیوانات یک عامل خطرناک و مرگبار است . بعضی از انواع گل لیلی می توانند قوی ترین اثر نفروتوکسین را هنگام ورود به دستگاه گوارش ایجاد کنند که می توانند برای کلیه ها سمی باشند . 

  • انگور و کشمش

تنها 15 گرم انگور می تواند یک سگ را از پای بیاندازد و آن را مسموم کند چرا که می تواند تاثیر منفی بر کلیه حیوانات بگذارند اگر "حیوانات خانگی" شما مشکلات سلامتی داشته باشند ، ممکن است به دلیل نارسایی کلیه اتفاق افتاده باشد .

  • قهوه و شکلات

قهوه و شکلات حاوی مواد غذایی هستند که می توانند برای گربه ها و سگها بسیار خطرناک باشند حتی در مقدارهای بسیار کم می توانند باعث استفراغ شوند .

شکلات تلخ حاوی مواد قطر ناک تر از شکلات شیری است چرا که می تواند مسمومیت را قوی تر و شدید تر سازد .

  •  استخوان های لوله ای

شاید شما نیز از استخوان های لوله ای برای استفاده حیوانات خانگی تان استفاده کنید زیرا زمانیکه این استخوان در دهان سگ قرار می گیرید می تواند به مورفین آسیب برساند یا در گلو گیر کند .

این استخوان ها به دلیل طراحی آنها ، می تواند باعث جراحت در دهان ، معده و روده سگ شود چرا که لبه های تیزی دارند .

  • سیب

سیب های سبز و قرمز می توانند باعث ایجاد آلرژی و حساسیت در سگ ها شوند که می توانند خارش و سوزش بالایی را در آنها ایجاد نمایند . استفاده از سیر در فضای کوچک و بسیاری کم برای حیوانات ضرر ندارد ولی در دوز های بالا می توانند بسیار تاثیر منفی داشته باشند.

  • گوجه فرنگی

تقریبا تمام نمایندگان خانواده Solanaceae سمی هستند . آنها حاوی سولانین سمی هستند . برای مردم، فقط گوجه فرنگی نابالغ خام می توانند خطرناک باشند. مراقب باشید که حیوانات از گوجه فرنگی خام استفاده نکنند ؛ چرا که برای آنها بسیار سمی هستند .

  • تخم مرغ خام

تخم مرغ خام ، برای حیوانات غذای مفیدی نیستند . همه ما در مورد سالمونلوز شنیده ایم.در حیوانات خانگی، این همان چیزی است که خطرناک است و می تواند سلامت آنها را تخریب سازد .

  •  آووکادو

آووکادو حاوی یک نوع قارچ است که برای انسان ها مضر نباشد . اما برای گربه ها و سگ ها می توانند یک عامل خطرناک و کشنده محسوب شود

  • بستنی

بستنی حاوی شیر و شکر می باشد که در اکثر حیوانات عدم تحمل لاکتوز وجود دارد که نمی توانند آن را هضم کنند .

غذاهای ممنوعه و مضر برای سگ و گربه + لیست

مواد غذایی مفید برای سگ ها

اما پس از این مواد غذایی که خوردن انها برای سگ ها خطرناک است بهتر است درباره ی موادی که می توان به سگ ها داد بحث کنیم که برای سلامتی انها خوب و مفید است.برنامه ی غذایی سگ ها باید شامل انواع مواد غذایی موردنیاز انها برای رفع نیازهای مختلف غذایی آنها باشد.

گوشت های پخته ی تکه تکه شده برای سگ

سگ ها گوشت های تکه تکه شده ی پخته شده را خیلی دوست دارند اما قبل از مصرف ان باید چربی ها را خوب از ان جدا کنید و اگر گوشت مرغ است باید پوست انرا خوب جدا کنید و اطمینان داشته باشید که درون گوشت تکه های استخوان وجود ندارد.

انواع میوه های تازه برای سگ

تکه های سیب،پرتقال ،موز و هندوانه خوراکی های خوشمزه ای برای سگ های شما هستند اما مطمئن شوید که دانه ها و هسته ها و قسمت های سفت انها را جدا کرده اید.

انواع سبزیجات برای سگ

سگ ها می توانند تکه های هویج یا زردک ،لوبیا سبزو خیار را مصرف کنند همچنین تکه های سیب زمینی پخته هم می تواند خوب باشد

ماکارونی و برنج پخته برای سگ

شما می توانید به سگ هایتان ماکارونی و برنج پخته بدهید.گاهی می توان به همراه برنج پخته از گوشت مرغ پخته هم استفاده نمود که از ناراحتی های معده ای روده ای جلوگیری می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م.م
۱۳:۴۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
نباید به سگ ها شکلات یاچیز های دیگر داد
Iran (Islamic Republic of)
ملینا
۲۳:۴۳ ۱۰ دی ۱۳۹۹
خیییلییی خوب بود ممنون ازتون
آخرین اخبار