غلامی مطرح کرد؛

اشتغال دانشجویان به دغدغه ملی تبدیل شود/ پیگیری وزارت علوم برای اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی

وزیر علوم با بیان اینکه اشتغال دانشجویان باید به دغدغه ملی تبدیل شود، گفت: ساماندهی‌ جدی دانشگاه علمی کاربردی‌ را در نظر داریم.

اشتغال دانشجویان به دغدغه ملی تبدیل شود/ پیگیری وزارت علوم برای اجرای طرح ساماندهی آموزش عالیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم در اجلاس سراسری رؤسای‌ دانشکده و آموزشکده‌های سراسر کشور‌ که امروز در دانشکده‌ شریعتی  برگزار شد، گفت: بی توجهی‌ به حفظ  سطوح تحصیلات کاردانی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وجود داشت و اکنون با چالش‌ اشتغال مواجه هستیم؛ بازنگری جدی در انجام وظایف و پیشبرد برنامه‌ها باید وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ دانشگاه فنی و حرفه‌ای، در جذب اشتغال در مهارت‌آموزی می‌تواند یک اشتغال مفید و مؤثر را به وجود آورد و ما هم از آن حمایت می‌کنیم.

وزیر علوم ادامه داد: باید آینده‌ای که دانشجویان از محیط‌هایی نظیر دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیل‌ می‌شوند را به جامعه معرفی کنیم که نتیجه آن این می‌شود که اشتغال در کشور رونق بیشتری می‌گیرد و توصیه من این است که خانواده‌ها به جای آنکه فرزندان خود را به سمت آموزش‌ نظری‌ هدایت کنند به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوق دهند؛ چراکه آموزش‌های نظری در بحث اشتغال دچار مشکلاتی است و خانواده‌ها می‌توانند با یک نگاه واقع‌بینانه‌ دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را برای تحصیل فرزندانشان‌ پیشنهاد کنند.

ساماندهی‌ جدی دانشگاه علمی کاربردی‌

غلامی افزود: در حال حاضر ساماندهی‌ جدی دانشگاه علمی کاربردی‌ را در نظر داریم که برخی از واحدهای دانشگاه جامع‌ از مسیر هدف خود خارج شده بودند و عمدتاً این واحدها متکی به بخش خصوصی بودند، تلاش ما این است که با دانشگاه فنی و حرفه‌ای بتوانیم نزدیکی‌ بیشتری را برای این دانشگاه ایجاد کنیم.

وزیر علوم اظهار کرد: در سیاست‌گذاری کلان آموزش عالی طرح ساماندهی آموزش عالی را بطور جدی دنبال می‌کنیم و تلاش کرده‌ایم از توسعه کمّی دانشگاه‌ها جلوگیری کنیم.

غلامی با بیان اینکه  اشتغال دانشجویان به دغدغه ملی تبدیل شود،گفت:  دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی می‌توانند در موارد زیادی برای اجرای طرح مهارت‌افزایی‌ دانشجویان‌ امداد رسانی کنند، روی دانشگاه فنی و حرفه‌ای حساب باز می‌کنیم و تقاضا داریم این دانشگاه بیش از گذشته در انجام کارها‌ به ما یاری رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا کنه زودتر این طرح اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
بله کاملا درسته الان مهندسان خبره فنی در جامعه وجود داره در نظام مهندسی مدرک لیسانسشون مثل دیپلم ارزش میدن .
آخرین اخبار