کارشناسان حوزه های مختلف در مورد فیلتر تلگرام اظهار نظر و بر مسدود شدن این پیام رسان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از صدور دستور قضایی برای فیلترینگ تلگرام هفته گذشته این پیام رسان با اعلام دادستانی و با توجه به اعلام شکایات متعدد علیه شبکه اجتماعی تلگرام در کشورمان فیلتر و از دسترس مردم خارج شد.

در همین رابطه سراغ کارشناسان حوزه مختلف رفتیم تا نظر آن ها را در مورد فیلتر این پیام رسان جویا شویم.

وقتی مسئولان تلگرام با حاکمیت در تضاد هستند بهترین راه جلوگیری از فعالیت آن است

اظهار نظرها در مورد فیلتر تلگرام

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فیلترینگ تلگرام اظهار داشت: اولا باتوجه به ابعاد مختلف حوزه پیام رسان ها و اثرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن، باید پیام رسان ها را به عنوان بستر حاکمیتی برای مردم کشور فراهم کنیم بطوری که نباید فعالیت های پیام رسان ها به سمتی برود که موجب محدودیت و محرومیت مردم در استفاده از فضای مجازی شود.

او ادامه داد: از طرفی حاکمیت وقتی خدماتی را در قالب پیام رسان ها به مردم ارائه می کند باید خدماتش امنیت کافی را داشته باشد و نگرانی هایی در این فضا نداشته باشد. امروزه نگرانی شدیدی که در فضای تلگرام وجود داشت بحث پولی و اقتصادی بود که در بستر تلگرام راه اندازه شده بود. فعالیت مؤسسات مالی که اخیرا برای مردم مشکل ساز شده بود درس عبرتی است تا از بروز این اتفاقات در تلگرام جلوگیری شود وگرنه پول های مردم در مسیری قرار می گیرد که نسبت به سرنوشت آن کسی پاسخگو نخواهد بود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروزه مهمترین نگرانی در حوزه تلگرام در کنار نگرانی های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی، نگرانی های اقتصادی می باشد. متاسفانه امروزه جمعیتی وارد این فضا شده اند و پول های قابل توجهی را در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند.

وی با اشاره به اینکه وقتی هیچ نوع نقش حاکمیتی در فضای تلگرام نداریم و شورای عالی فضای مجازی اجازه فعالیت اقتصادی به تلگرام نداده است ، تصریح کرد: زمانی که مردم وارد فضای سرمایه گذاری در این پیام رسان کرده اند و مسؤلان تلگرام هم همراهی با حاکمیت ندارند بهترین راه جلوگیری از فعالیت آن است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه افراد با ورود به تلگرام بوسیله فیلتر شکن افراد برعلیه خود اقدام کرده اند، اضافه کرد: خود این افراد باید در قبال مشکلاتی که برایشان در آینده پیش می آید پاسخگو باسند .

پژمانفر در پایان گفت:  امروز رسمأ تلگرام در فضای کشور ما فعالیت غیر رسمی و غیر مجاز دارد که فعالیت هایش هم غیر قابل دفاع است.

مخالفان فیلتر تلگرام منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح می دهند و این خلاف عهد است

اظهار نظرها در مورد فیلتر تلگرام

عبدالمجید شیخی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فیلترینگ تلگرام ، اظهار داشت: امروزه مخالفین فیلتر تلگرام منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح می دهند و خلاف عهد است.
او ادامه داد: با مسدود شدن تلگرام، قضای بسته ای در حوزه پیام رسان ها در کشور نخواهیم داشت چرا که هم اکنون نزدیک به ۱۰پیام رسان ایرانی داریم که می توان فعالیت ها را به این پیام رسان های داخلی انتقال داد.

کارشناس اقتصادی گفت: اقداماتی همچون فیلتر این پیام رسان همانند مسدود کردن راه توطئه استعمار است؛ چرا که غربی های جنایت کار بزرگ راه جدیدی برای توطئه به عنوان تلگرام و اینستاگرام و... پیدا کرده اند که باید کاملأ مسدود شوند .
شیخی در پایان اظهار داشت: امروزه شبیخون فرهنگی و سیاسی را دشمن از طریق پیام رسان هایی مانند تلگرام اعمال می کند چرا که اعمال این رفتارها در فضای واقعی برای آنها بسیار هزینه بر است و از همین رو وارد فضای مجازی شده اند.

پیام رسانی همانند تلگرام که باعث برهم زدن نظم جامعه شده است باید مسدود شود

اظهار نظرها در مورد فیلتر تلگرام

اکبر منصور فلاح کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره فیلترینگ تلگرام اظهار داشت: شبکه های مجازی و پیام رسان هایی مانند تلگرام میهمان های ناخوانده در کشور و خانه های مردم هستند و از همین رو هرکشوری مطابق با مقررات و فرهنگ خود با آنها برخورد می کند.

او تصریح کرد: پیام رسان هایی از قبیل تلگرام درب نمی زنند و اجازه ورود نمی گیرند ،اینها میهمانی نیامده اند، بلکه با ظاهر فریبنده دنبال غارت ذهن ها و دزدی اسرار مردم اند و اربابان آنها دنبال منافعشان هستند .

کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه این شبکه ها تا کنون منجر به اغتشاش و به هم زدن نظم جامعه شده اند ، اظهار داشت: پیام رسانی همانند تلگرام امروزه آرامش مردم را سلب کرده است و باید به طور کامل مسدود شود.

گزارش از سعید پیرزاده

انتهای پیام/

اظهارنظرهای مختلف در مورد فیلتر تلگرام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام به نظرمن قبل از مسدودکردن ،بایداطلاعات بیشتری به کاربران داده میشدمردم ماآنقدرمدبرهستندکه اگرخطررابشناسندوبدانندکه حرمت کشورشان نادیده گرفته شده خودشان ازتلگرام کوچ کنند.مثل کاری که باوایبرکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
بهترین کار ایجاد بستر رقابتی است
آخرین اخبار