باشگاه خبرنگاران جوان مازندران گزارش می دهد؛

آغاز یک انتخاب از مدرسه

آموزش و پرورش با توجه به دسترسی به مثلث بزرگ خانواده ، معلم و دانش آموز، آماده‌ترین بستر برای ترویج و مصرف کالا‌های داخلی در جامعه است. 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آموزش و پرورش نقش مهمی در ترویج فرهنگ، عادات، نگرش‌ها و رفتار در سطح ملی دارد.

چنانچه فردی از همان دوران کودکی به درستی آموزش داده شود نسل آینده نیز پیشرفت‌هایی خوبی خواهد داشت و پیرو آن نسل بعد از آن‌ها نیز همینطور خواهد شد.

فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی از مدرسه

فرهنگسازی برای خرید کالای ایرانی و بهبود کیفیت تولید نقش مهمی در حل مشکل اشتغال و رونق کسب و کار در جامعه دارد؛ و سنین ورود به مدرسه بهترین زمان برای آموزش مهارت‌های اجتماعی و الگو‌های رفتاری به کودکان است، به همین منظور مدرسه‌ای در شهرستان نکا برای ترویج تولید و مصرف کالای ایرانی اقدام به برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی کرده است.

سبحانی مدیر مدرسه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با توجه به اینکه رهبر انقلاب در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، سال جدید را سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری کردند. بر این شدیم کلاس‌های آموزشی در مدرسه با عنوان ایران را از مدرسه می‌سازیم و به ایرانی و کالای ایرانی اعتماد می‌کنیم برگزار کنیم.

آغاز یک انتخاب از مدرسه

برگزاری کلاس آموزشی برای والدین

خانواده اولین مدرسه آموزش رفتار و مبنای الگو‌های رفتاری برای کودکان است و این خانواده است که با تربیت صحیح والگوی مناسب رفتاری می‌تواند در مثبت شدن شخصیت کودک نقش ویژه‌ای ایفا کند.

نخستین کلاس کارگاه آموزشی با نام ایران را از مدرسه می‌سازیم با حضور والدین دانش آموزان در مدرسه برگزار شد.

مادر یکی از دانش آموزان مقطع سوم ابتدایی این مدرسه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:با حضور در کلاس قرار است  یاد بگیرم بتوانم به فرزندم آموزش بدهم که چگونه با هزینه کم و امکانات کم کار آفرینی کند.

آغاز یک انتخاب از مدرسه

بعد از این کلاس آموزشی این بار والدین با دانش آموزان در کلاس بها دادن به کارآفرینی حاضر شدند بچه‌ها با کمک مادر‌های خود ایده هاشان را به مرحله عمل رسانند.

یکی از دانش آموزان این مدرسه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: باغ مادربزرگ درخت به داشت میوه‌های این درخت را با کمک مادر و مادر بزرگ چیدیم، شستیم و خشک کردیم و در بسته بندی‌های کوچک بفروش رساندم.

وی افزود: با این سن کم توانستم با این کار پول ماهیانه خود را تامین کنم و دیگر از پدر پول تو جیبی دریافت نمی‌کنم.

آغاز یک انتخاب از مدرسه

دانش آموز دیگری نیز گفت: با خرید گلدان‌های کوچک و پرورش گل‌های کاکتوس توانست برای خودش در نوروز اشتغالزایی کند.

آغاز یک انتخاب از مدرسه

مادر یکی از دانش آموزان نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: قرار نیست حتما ما تولید کننده باشیم با خرید میتوانیم از تولید کننده داخلی حمایت کنیم.

آغاز یک انتخاب از مدرسه

قاضی پور کارشناس مشاوره تربیتی آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: فرهنگ مصرف کالا‌های داخلی نه تنها باید از مدارس، بلکه از همان دوران بدو تولد و مهد‌های کودک آغاز و در کودکان نهادینه شود و باید معلمان در کنار آموزش مطالب درسی، دانش آموزان وآینده سازان جامعه اسلامی را با مزایای استفاده از مصرف کالا‌های داخلی آشنا کنند.

وی با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی سعی شده است مسائل و مشکلات اصلی تولید کننده داخلی برای والدین دانش آموزان مطرح شود، افزود: برای رسیدن به خودباوری و اعتماد به تولید کننده و تولید داخل باید آموزش‌ها را از محیط خانواده و والدین آغاز کرد.

قاضی پور گفت: در این کلاس‌های آموزشی سعی شده است دانش آموزان و والدین با مسائل تولید آشنا شوند و در نهایت دانش آموزان آینده سازان کشور بتوانند براساس داشته‌ها و توانمندی‌های خود هم از خودشان و هم از کالا‌های تولیدی داخلی حمایت کنند.

کارشناس مشاوره تربیتی آموزش و پرورش مازندران افزود: تغییر فکر والدین یا آماده سازی ذهن والدین با هدف ایجاد کارآفرینی دانش آموزان در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، فناوری، صنعت و مشاغل خانگی از اولویت‌های برنامه این کارگاه آموزشی است.

آغاز یک انتخاب از مدرسه

زنگ خودباوری و نوشتن انشا

بعد از برگزاری کلاس‌های ایران را از مدرسه می‌سازیم و  بها دادن به کارآفرینی کارگاه آموزش خودباوری و نوشتن انشا نیز برگزار شد، در این کلاس آموزشی هر یک از دانش آموزان درباره نوع شغل و وضعیت شغلی پدر و مادر خود انشا نوشتند.

یکی از معلمان این مدرسه در کلاس انشا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:اگر هر ایرانی کالای ساخت داخل را خریداری کند سبب می‌شود کارگران زیادی کار داشته باشند و از لحاظ اقتصادی متکی به هیچ کشوری نباشیم.

آغاز یک انتخاب از مدرسه

دانش آموزی دیگر هم در زنگ انشا این مدرسه نوشته بود، پدرش در کار تولید دارو‌های ایرانی است و تحصیلکرده‌های دانشگاهی زیاد در کارخانه اش مشغول بکار هستند.

آغاز یک انتخاب از مدرسه

این دانش آموز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: حمایت از کالای‌های ایرانی و دارو‌های ایرانی حمایت از ایران آزاد و مستقل است.

مدارس نه تنها مسئولیت انتقال علم و دانش را بر عهده دارند بلکه ارزش‌های دیگری مانند احساس مسئولیت، نظم و انضباط و تعهد در کودکان، نوجوانان و جوانان ایجاد و تقویت می‌کنند.

موسسات آموزشی اعم از مهد کودک ها، دبستان ها، مدارس راهنمائی، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها به عنوان نهاد‌های واسطه خانواده وجامعه نقش برجسته ومهمی درترویج فرهنگ استفاده از کالا‌های ایرانی دارد و با سرمایه گذاری بر روی آینده سازان کشور اسلامی می‌توان در همه زمینه‌ها به سرمنزل مقصود رسید.

آغاز یک انتخاب آگاهانه در بیرون از مدرسه

بعد از کلاس‌های آموزشی سه گانه کارگاه آموزشی آغاز یک انتخاب آگاهانه در یک فروشگاه که هم کالای ایرانی و هم کالای خارجی هست برگزار شد.

مادر یکی از دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: قبلا باید حتما دنبال جنس‌های خارجی باشیم که کیفیت بالاتری دارد، اما امروز این نگاه را به ما دادند هستند کالا‌های ایرانی که صد درصد کیفیتش برابر می‌کند با کالای خارجی است.

آغاز یک انتخاب از مدرسه

دانش آموز مقطع دوم ابتدایی این مدرسه گفت: بین دو دفتر نقاشی داخلی و خارجی مقایسه کرد متوجه شد از لحاظ کیفیت و زیبایی ظاهری هر دو یک سطح است برای همین تصمیم گرفت دفترچه نقاشی ایرانی خریداری کند.

آغاز یک انتخاب از مدرسه

دانش آموز دیگر نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:همیشه برند‌های خارجی استفاده می‌کرد، اما امروز متوجه شد خرید محصولات تولید داخلی ایرانی به مردم کشورش کمک می‌کند تا مردم کمتراز کار‌های خود اخراج شوند.

آغاز یک انتخاب از مدرسه

چنانکه امام خمینی (ره) فرمودند: «چشم امید من به شما دانش آموزان است».

بچه‌ها می‌ببیند و رفتار می‌کنند برای ریشه کن کردن عادت مصرف کالای خارجی بیایید همه با هم کالای ایرانی مصرف کنیم تا بچه‌ها ببینند و رفتار کنند.

گزارش از ندا فاضلی
انتهای پیام/آ

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار