حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اقتصاد مقاومتی، بهترین گزینه بر علیه اقدامات خصمانه وزارت خزانه داری آمریکا است

سخنگوی اسبق وزارت خارجه گفت: واکنش و راهکار اساسی در قبال رویکرد خصمانه  وزارت خزانه داری آمریکا علیه کشورمان چیزی جز اقدام و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست.

شباهتی بین برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی وجود ندارد//اقتصاد مقاومتی بهترین گزینه علیه خزانه داری آمریکاستسید محمدعلی حسینی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در ایتالیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اتاق جنگی که وزارت خزانه داری آمریکا علیه کشورمان به راه انداخته است، اظهار کرد: وزارت خزانه داری ایالات متحده نقشی محوری و فرماندهی عملیات اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد.

وی افزود: این وزارتخانه، هم در زمان ریاست جمهوری اوباما و هم در زمان رئیس جمهور کنونی علی‌رغم دستیابی کشورهای عضو ۱+۵ به توافق هسته‌ای و تعهدات روشن طرف آمریکایی در این توافق، از تلاش‌های مخرب خود کم نکرد و با عزمی جدی سعی کرد تا فضای نگرانی و بی اعتمادی را بر سر تعاملات مالی و بانکی و نیز همکاری‌های تجاری و اقتصادی طرف‌های خارجی با ایران نگه دارد و درصورت امکان آن را تشدید کند.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه بیان کرد: واکنش و راهکار اساسی در قبال رویکرد خصمانه وزارت خزانه داری آمریکا علیه کشورمان چیزی جز اقدام و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست، چون این راهکار در عین حال که برونگرا است و استفاده از ظرفیت‌های خارجی را مورد تاکید قرار می‌دهد، اتکاء بر منابع، امکانات و همچنین حمایت از تولیدات و محصولات داخلی را هم مورد توجه قرار می‌دهد.

سفیر سابق کشورمان در ایتالیا با اشاره به مذاکره هسته‌ای بین کره شمالی و آمریکا و میزان تاثیر گذاری آن بر ادامه حیات برجام، افزود: تفاوت زیادی بین برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی وجود دارد.

وی ادامه داد: ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود در حالی که کره شمالی از دارندگان سلاح هسته‌ای است، همچنین ایران عضو معاهده NPT است در حالی که کره شمالی اساسا در این معاهده عضویت ندارد.

حسینی افزود: ایران برنامه هسته‌ای خود را همواره تحت نظارت و بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی دنبال کرده است در حالی که چنین چیزی در باره فعالیت‌های هسته‌ای پیونگ یانگ صدق نمی‌کند‌.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه تصریح کرد: جنس برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی یکی نیست؛ اگر چه می‌توان اذعان کرد که در صورت پایبندی طرف‌های غربی به ویژه طرف آمریکایی به تعهدات برجامی خود، توافق ایران و کشورهای ۱+۵ می‌توانست آثار مثبت و سازنده‌ای را بر تمامی مذاکرات چندجانبه‌ای که برای حل و فصل مناقشات منطقه‌ای و یا بین المللی صورت می‌گیرد، داشته باشد، اما در خصوص مذاکره هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا، گام‌های اولیه‌ای برداشته شده و چشم انداز آن پیچیده و پر از ابهام است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: برجام ، آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
خواهشا مسئولین رسیدگی کنند با مفسدهای اقتصادی برخورد بشه
آخرین اخبار