برگزاری مسابقات کن‌ست برای امکان سنجی قرار دادن ماهواره‌ها در مدار

مشاور دبیر ستاد هوایی معاونت علمی فناوری گفت: مسابقات دانشجویی کن‌ست در راستای امکان سنجی قرار دادن ماهواره‌های عملیاتی و خدماتی فضایی در مدارساخته می‌شوند.

برگزاری مسابقات کن‌ست برای امکان سنجی قرار دادن ماهواره‌هادر مداربه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضوی مشاور دبیر ستاد هوایی معاونت علمی فناوری عصر امروز در مراسم ششمین دوره مسابقات دانشجویی کن‌ست که در سازمان پژوهشگاه هوا فضای ایران برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات کن‌ست به صورت مداوم برای تست ساخت ماهواره‌های عملیاتی، آزمایش و نمونه‌سازی در دنیا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: من امیدوارم با تکیه بر برنامه‌ریزی‌ها در سال‌های آینده مسابقات دانشجویی کن‌ست به صورت بین‌المللی و با حضور دانشجویان داخلی و خارجی برگزار شود.

رضوی با اشاره به اینکه این مسابقات برای ماهواره‌های سنجش ارتباطی و علمی اکتشافی است و این جشنواره به منظور ساخت کاوشگری است که امکان اعزام انسان یا هر موجود زنده را به فضا ایجاد می‌کند، افزود: ماهواره‌های کن‌ست با مأموریت ارتباط سنجی و امکان قرار دادن ماهواره‌های عملیاتی و خدماتی فضایی در مدارساخته می‌شوند.

انتهای پیام/

برگزاری مراسم ششمین دوره مسابقات دانشجویی کن‌ست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.