موسیقی در هفته ای که گذشت؛

حادثه ای عجیب در رونمایی از یک آلبوم/تشییع ناصر چشم آذر در میان اشک های بی پایان دوستدارانش

وداع با موزیسین بزرگ ناصر چشم آذر را می توان به عنوان تلخ ترین اتفاق این هفته در موسیقی کشور ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته گذشته حواشی و اتفاقات فراوانی را در موسیقی کشورمان شاهد بودیم که در ادامه به آن می پردازیم.

کنسرت کیتارو یک هفته عقب افتاد

کنسرت گروه کیتارو به دلیل مشکل در ویزا و روادید چند روزی عقب افتاد. قرار بود که گروه کیتارو شامگاه 12 اردیبهشت وارد تهران شوند، اما ویزای این گروه عصر 11 اردیبهشت صادر و همین موضوع باعث شد، مسئولان برگزار کننده این کنسرت، در اطلاعیه‌ای به بیان برخی اتفاقات و حواشی این موضوع بپردازند و تاریخ و شرایط جدید برگزاری این برنامه را اعلام کنند.

 

نوت های غمگینی که اشک ها را جاری کرد /

 

به این ترتیب تاریخ برگزاری کنسرت ها از 16، 17 و 18 اردیبهشت،  به ترتیب به روزهای 22، 23 و 27 اردیبهشت منتقل شد. کیتارو پیش از این هم به ایران آمده بودند و با اجرا ها و موسیقی خاص آسیایی شرقی، طرفداران فراوانی را به خود جذب کرده بودند.

تشییع چشم آذر در میان اشک های بی پایان دوستدارانش

ناصر چشم آذر موزیسین و آهنگساز بزرگ کشورمان که هفته گذشته دار فانی را وداع گفت در تالار وحدت تشییع شد.

بهرام حصیری، همایون اسعدیان، ایرج حسابی، ستار اورکی، محمدرضا عقیلی، غلامحسین شاه علی، محمد سریر، فرهاد هراتی، هوشنگ کامکار، بیتا فرهی، بابک چمن آرا، علی ثابت نیا، شهرام صارمی، همایون نصیری، رسول ترابی، بابک صحرایی، بیژن کامکار، مهراج محمدی، حمیدرضا نوربخش، سامان احتشامی، حسن رضایی، منوچهر اسماعیلی، بیژن بیرنگ، محمد فرشته نژاد، محمد ساربان، حمید حامی، خشایار اعتمادی، سعید داخ، حبیب اسماعیلی، باربد بیات از جمله افرادی بودندکه در این مراسم حضور داشتنند.

 

نوت های غمگینی که اشک ها را جاری کرد /

 

در این مراسم چند هنر مند به روی صحنه رفتند و از عشق چشم آذر به موسیقی گفتند. بسیاری هم از بی توجهی به او گله داشتند.

مراسم یادبود او سه شنبه هفته گذشته با حضور اهالی هنر برگزار شد.

30 اردیبهشت مراسم رونمایی از سرود جام جهانی

بنیاد رودکی اعلام کرد که مراسم بدرقه ملی‌پوشان و رونمایی از سرودهای تیم ملی فوتبال ۳۰ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این مراسم، مدیران حوزه ورزش و فرهنگ و هنر، بازیکنان و مربیان تیم ملی فوتبال، هنرمندان، ورزشکاران و پیشکسوتان هنر و ورزش حضور دارند.

 

نوت های غمگینی که اشک ها را جاری کرد /


سرود 11 ستاره با صدای سالار عقیلی، دو قطعه بی کلام اثر شهرداد روحانی و سرودی به آهنگسازی فریدون شهبازیان که هنوز خواننده آن مشخص نشده است، مسیر تولید را برای اجرا در روسیه طی می کند. بنیاد رودکی مدت هاست که اعلام کرده خواننده سرود سوم ایران در جام جهانی را معرفی می کند، اما به دلیل قرارداد نبستن با خواننده سرود سوم، هر روز معرفی خواننده سوم را به تعویق می اندازد. حامد همایون نزدیکترین گزینه برای خواندن سرود سوم است.

نخستین آلبوم مستقل کیان پورتراب منتشر شد

نخستین آلبوم مستقل کیان پورتراب با نام «این سمت» دوشنبه 17 اردیبهشت منتشر شد. کیان پورتراب ساخت این آلبوم را از سال 94 آغاز و یک سال بعد، نخستین قطعه از آن را منتشر کرد که با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شد.

 

نوت های غمگینی که اشک ها را جاری کرد /


این آلبوم شامل 13 قطعه در فضای موسیقی الکترونیک و امبینت است. جشن امضای آلبوم «این سمت» روز پنجشنبه 20 اردیبهشت، ساعت 18 در «گالری محسن»  برگزار شد و این خواننده به همراه علیرضا ریاضی و علی الماسی سه قطعه از آلبومش را اجرا کرد.

حادثه ای عجیب در رونمایی از آلبوم موسیقی فیلم به وقت شام

مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی «به وقت شام» آخرین ساخته حاتمی کیا با حضور او ، هادی حجازی‌فر، جوزف سلامه و کارن همایونفر و جمعی از اهالی رسانه در پردیس سینمایی کورش برگزار شد، اما مهمترین اتفاق این رونمایی، حواشی فراوانی بود که پیش از آن رخ داد. چند هنرور با لباس داعش به پردیس چارسو آمدند که ترس بسیاری از مردم را در پی داشت.

 

نوت های غمگینی که اشک ها را جاری کرد / حادثه ای عجیب برای رونمایی از یک آلبومچ

 

این اتفاق باعث شد که حاتمی کیا خیلی زود برای این اتفاق عذر خواهی کند و گفت که این کار با هماهنگی او انجام نشده است.

در این رونمایی همایونفر، سازنده موسیقی به وقت شام گفت: بیش از 100 اثر موسیقی ساختم اما هیچکدام سخت تر از ساخت موسیقی «به وقت شام» نبود از این رو سعی کردم با روح و قلبم آن را تولید کنم.

آلبوم «پیدای پنهان» منتشر شد

آلبوم «پیدای پنهان» با صدای سالار عقیلی و آهنگسازی احسان اتوریان منتشر شد. این آلبوم در سبک موسیقی کلاسیک تولید شده است.

این آلبوم شامل قطعات «پیدای پنهان، مقدمه»، «آرام جان، ساز و آواز»، «در میان آب و آتش»، «تکنوازی سنتور»، «سودای دل»، «شب-ساز و آواز» و «حکایت شیرین» است.

 

نوت های غمگینی که اشک ها را جاری کرد / حادثه ای عجیب برای رونمایی از یک آلبوم

 

در این آلبوم رضا انسان (تار)، علی فربودنیا (کلارینت)، پدرام فریوسفی (ویولن و آلتو)، بابک غسالی (عود)، مهرداد عالمی (ویولونسل)، یاشار شکرریز (بم تار)، مرجان خوش‌اندام (دف، تنبک، کوزه) و احسان انوریان (سرپرست، سنتور) با سالار عقیلی همکاری کرده اند.

علیرضا قربانی تیتراژ سریال ماه رمضان را می خواند

علیرضا قربانی خواننده موسیقی سنتی کشورمان تیتراژ سریال «پدر» را به تهیه کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی خواند.  این سریال قرار است که در ماه رمضان روی آنتن تلویزیون برود.

قربانی این تیتراژ را با ترانه ای از اهورا ایمان و آهنگسازی ستار اورکی خوانده است.

 

نوت های غمگینی که اشک ها را جاری کرد / حادثه ای عجیب برای رونمایی از یک آلبوم

 

قربانی علاوه بر ترانه تیتراژ برای این سریال، قطعات آوازی دیگری نیز اجرا می‌کند.

انتهای پیام/

چه اتفاقاتی در هفته گذشته در موسیقی رخ داد؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار