ثبات بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

به دنبال احتمال کاهش صادرات نفت ایران در پی اعمال تحریم‌های آمریکا، بهای طلای سیاه با ثبات همراه بود، اما همچنان در بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴ معامله شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال احتمال کاهش صادرات نفت ایران پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه این کشور، بهای طلای سیاه اواخر روز گذشته (جمعه) با ثبات همراه بود؛ اما همچنان در بالاترین سطح در سه سال و نیم اخیر معامله شد.

بهای نفت خام برنت با ثبات همراه بود و 77 دلار و 47 سنت در هر بشکه معامله شد که این بالاترین سطح از نوامبر 2014 محسوب می شود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 16 سنت کاهش، به 71 دلار و 20 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت شاخص آمریکا روز پنجشنبه به 71 دلار و 89 سنت رسیده بود که این بالاترین سطح از سه سال و نیم اخیر محسوب می شود.

به دنبال خروج آمریکا از برجام، این کشور قصد دارد تحریم هایی را علیه ایران –که حدود 4 درصد از نفت جهان را تولید می کند—اعمال کند.

بسیاری از کارشناسان حوزه نفت پیش بینی کرده اند که با کاهش صادرات نفت ایران پس از تحریم ها، بهای طلای سیاه با افزایش همراه خواهد بود.

یک کارشناس اعلام کرد: ما انتظار داریم که سطح صادرات نفت ایران در ماه اکتبر با کاهش 500 هزار بشکه ای در روز همراه باشد و این کاهش حتی به روزانه یک میلیون بشکه هم برسد. دیگر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت قرار است برای مقابله با این اختلال ایجاد شده در صادرات نفت ایران، سطح تولید خود را افزایش دهند.

گزارشها حاکی از آن است که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تا حدودی می تواند شکاف ایجاد شده در تولیدات نفتی ایران را جبران کند. آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون سطح تولید نفت خود را 27 درصد افزایش داده و آن را به روزانه 10.7 میلیون بشکه در روز رسانده است. هم اکنون فقط روسیه بیشتر از آمریکا نفت تولید می کند.

شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» اعلام کرد: آمریکا در این هفته هم 10 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده است و تعداد کل آنها را به 844 مورد رسانده است.

به دنبال کاهش ارزش دلار و احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا روز گذشته (جمعه) با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1321 دلار معامله شد.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار