رئیس دانشگاه تهران:

فعالیت‌های کارآفرین دانشگاه تهران با صندوق جسورانه VC توسعه می‌یابد

نیلی احمدآبادی گفت: برای توسعه کسب و کار و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین نیازمند ایجاد صندوق جسورانه هستیم.

فعالیت‌های کارآفرین دانشگاه تهران با صندوق جسورانه VC توسعه می‌یابدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران درمراسم امضاء پذیره‌نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه دانشگاه تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امروز روز بزرگی برای دانشگاه تهران است و  مسیر جدیدی برای دانشجویان و کسانی که می‌خواهند ایده‌هایشان را به کسب و کار تبدیل کنند، ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مهمترین روش برای تبدیل شدن به دانشگاه‌های کارآفرین، تشکیل پارک‌ها و مراکز رشد است.

رئیس دانشگاه تهران افزود: تلاش کردیم برای کسانی که نیازمند تجاری سازی، ایده‌هایشان بودند، زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

نیلی احمد آبادی افزود: آموزش‌های لازم و اقدامات پژوهشی برای تجاری سازی یافته‌های علمی از برنامه‌های این دانشگاه است، علاوه بر این باید بسترهای لازم برای کسب و کار ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری دانشگاه تهران در 3 سال گذشته بخشی از زیرساخت‌های موجود را تأمین و تجهیز می‌کردند اضافه کرد: تأمین سرمایه‌، انجام فعالیت‌های کارآفرینی با استفاده از استارتاپ‌ها از طریق صندوق پژوهشی دنبال می‌شد و بخش دیگری از این نیازها از طریق ایجاد VCها، پوشش داده می‌شود.

نیلی‌احمدآبادی گفت: عمده منابع این صندوق توسط بخش خصوصی ایجاد شده است تا برای فعالیت‌های کارآفرینی دانشجویان و اساتید مورد استفاده قرار گیرد، امیدواریم سرمایه‌ این صندوق توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس دانشگاه تهران درخصوص راه اندازی صندوق جسورانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار