خواص باور نکردنی سیر + مضرات احتمالی سیر

سیر یکی از قدیمی ترین گیاهانی است که مصرف دارویی دارد. خواص باور نکردنی سیر و مضرات احتمالی سیر را در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید.

خواص باور نکردنی سیر + مضرات احتمالی سیربه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیر یکی از گیاهانی است که خواص درمانی آن از قرن ها پیش برای انسان ثابت شده است. یک رژیم غذایی سالم همواره باید از انواع پروتئین ها و ویتامین ها غنی باشد. خواص سیر موجب می شود این گیاه ریز و سفید همیشه در فصل رشدی خود به صورت تازه و خام، و در سایر فصول به صورت ترشی و ... استفاده شود.   این گیاه دارویی  از قدیمی ترین داروهایی است که در مصر باستان استفاده می شد و امروزه گونه های متعددی از سیر در دنیا وجود دارد وبه طور کلی دارای طبع گرم و خشک است. سیر را می توان عصاره سلامتی معرفی کرد. اگر دوست دارید با "خواص باور نکردنی سیر و مضرات احتمالی آن" آشنا شوید، ما را در این مقاله همراهی کنید.

خواص مفید و درمانی سیر

هر گیاه دارویی خواص زیادی دارد که سیر نیز از این قاعده کلی مستثناء نیست. اگر می خواهید سلامتی خود را تضمین کنید سیر را از سفره خود حذف نکنید. عده ای از مردم به دلیل بوی بد سیر از خوردن آن سر باز می زنند. اما خواص باور نکردنی درمانی سیر این ارزش را دارد که حتما در رژیم غذایی گنجانده شود.

در زیر به مطالعه تعدادی از مهمترین خواص سیر می­پردازیم:

  • سیر و باز شدن اشتها، خوردن سیر برای آن عده از افرادی که اشتهای خود را به علت بیماری و یا هر علت دیگری از دست داده اند توصیه اکید می­ شود.
  •  سیر و درمان بیماری ها مختلف

آسم، سیاه سرفه، رماتیسم، سیاتیک، بواسیر، زخم معده و تشنج از جمله بیماری هایی هستند که با خوردن روزانه سیر به صورت یک حبه، در مدت کوتاهی اثرات درمانی آن ظاهر می شود. 

سیر برای پیشگیری از آلزایمر، فراموشی توصیه می شود.سیر به عنوان تسکین دهنده اعصاب است. خواص سیر باعث می شود این گیاه به جای قرص اعصاب شما را همراهی کند. گر می خواهید فردی صبور و آرام باشید سیر را فراموش نکنید.

خواص باور نکردنی سیر + مضرات احتمالی سیر

  •  سیر و خواص معجزه آسای آن باعث می شود در صورت مداومت به خوردن آن، تارهای موی شما سیاه شود.
  •  سیر و درمان بیماری ها عفونی، سیر با تقویت سیستم ایمنی بدن به درمان بیماری های تنفسی، برونشیت کمک شایانی می کند. سیر خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به عنوان داروی موثر درمان عفونت کاربرد دارد.
  •  درمان سرماخوردگی، سیر با داشتن ماده آلیسین خطر ابتلا به سرماخوردگی را برای شما در فصول سرما کاهش می دهد. آلیسین بخش فعال و مهم سیر است که می تواند باکتری ها و ویروس های بیماری زا را از بین ببرد.
  •  درمان بیماری های قلبی و کاهش فشار خون

سیر یکی از عامل های مهم کاهش چربی خون است بنابراین میزان کلسترول خون کم شود بیماری های قلبی و عروقی به حداقل می رسد. کاهش فشار خون در نتیجه سیستم ایمنی سالم و کلسترول پایین از خواص درمانی سیر است. سیر هم چنین با کاهش تصلب رگ ها باعث پیشگیری از بیماری های قلبی است.

  • سیر منبع خوب انرژی است و استقامت و قوای جسمانی بدن را بالا می برد.

خواص باور نکردنی سیر + مضرات احتمالی سیر

  • پیشگیری از انواع مختلف سرطان

تحقیقات نشان می دهد ماده آلیسین موجود در سیر خاصیت ضد سرطانی دارد و با انجام واکنش شیمیایی در بدن تومور های سرطانی را از بین می برد. برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان روده، معده، سینه و پروستات حتما سیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

  •  رقیق کننده خون

سیر با خاصیت رقیق کنندگی خون به کاهش سکته های مغزی ناشی از لخته خون کمکم فراوانی می کند. با افزایش سن تصلب شریان یک امر مهم است. مطالعات ثابت کرده است که سیر با کاهش اثر سفتی و سختی شرایین، خطر ابتلا به لخته های خونی را کاهش می دهد.

  •  خاصیت ضد قارچ بودن سیر

اگر دچار بیماری های دهان و دندان می شوید، اکثر موقع از آفت های دهانی و مخمرهای دهانی رنج می برید، حتما سیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید. زیرا سیر با داشتن خاصیت ضد قارچی خود بر روی مخمرها تاثیر به سزایی دارد.

خواص باور نکردنی سیر + مضرات احتمالی سیر

مضرات احتمالی سیر

زیاده روی در خوردن هر ماده مفید شاید به ضرر ما تمام شود هر چند مفید است. از خواص بی شمار سیر گفتیم، صرف نظر از خواص مفید درمانی سیر باید عوارض احتمالی خوردن سیر را نیز مطالعه کنیم.

مضرات احتمالی سیر را در زیر آورده ایم:

  • صدمه به حیاتی ترین عضو بدن یعنی کبد از مهمترین مضرات احتمالی سیر است. مصرف بیش از حد معمول سیر موجب مسمویت کبد می شود.
  •  ایجاد بوی بد دهانی از جمله مسائلی است که می تواند برای افراد خوشایند نباشد. اگر فردی هستید که روزانه در جمع دوستانه و کاری حضوری دارید حتما بعد از خوردن سیر نسبت به رفع بوی آن اقدام کنید.

نکته!

اگر از بوی سیر ناراحت هستید نکته زیر را به یاد داشته باشید: خوردن کاهو، جعفری، سیب و یا دانه های قهوه بوی بد سیر را از شما دور خواهد کرد.

  •  ایجاد حالت تهوع و دردهای معده مانند سوزش سر دل معده در زمان استفاده زیاد سیر گزارش می شود. سیر با رفلاکس اسید معده به مری موجب سوزش معده می شود و فرد را دچار تهوع، استفراغ  می کند. برای جلوگیری از این حالت حتما از خوردن سیر به صورت ناشتا خودداری کنید.

خواص باور نکردنی سیر + مضرات احتمالی سیر

  •  تشدید خونریزی بعد از اعمال جراحی

سیر با رقیق کردن خون به کاهش لخته خونی کمک می کند. اما اگر از دروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید تشدید این عامل را باعث می شود و احتمال خونریزی را افزایش می دهد. داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین، کلوپیدوگرول و آسپیرین از جمله این رقیبان سیر است.

  • کاهش و افت شدید فشار خون، اگر چه نوعی مزیت برای افرادی است که فشار خون بالا دارند. اما در حالت عادی کاهش بیش از حد فشار باعث سرگیجه و تهوع و لرزش بدن فرد می شود. و حالت عمومی فرد را دچار اشکال می کند.
  •  عرق کردن بیش از اندازه، اسهال و سرگیجه از مصرف بیش از اندازه سیر نیز گزارش شده است.

هر گیاهی و یا ماده ای خواص مفید درمانی و در کنار آن مضرات احتمالی نیز دارد. سیر نیز از این قاعده مستثناء نیست و باید به شناخت خواص درمانی سیر و مضرات احتمالی آن واقف باشیم تا بتوانیم از آن بهترین استفاده را بکنیم. هر رژیم سالم اگر حاوی مقدار مناسبی سیر باشد می تواند از خواص درمانی سیر نهایت استفاده را بکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدسپاهی
۰۱:۵۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
سلام من مریضی تشنج دارم سیربرام مفیدهست یامضر
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۲۱:۰۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
من کبد چرب گرید ۳دارم سیر همیسه همراه با غذامیخورم خوبه یا ضرر داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام من‌ تشنج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام آيا خوردن سیربرای عفونت معده واسیدمعده مفید است؟؟ واگر مفید است در چه‌ زمانی بايد استفاده کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۱:۵۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دوستان توجه داشته باشید سیر رو همزمان با قرص آسپرین نخورین که احتمال خونریزی مغزی بسیار بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۳ دی ۱۳۹۸
سلام من درد معده دارم آیا سیر خوردنش خوبه برام یا خیر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
موقه خوردنه سیر سرم درد مگیرد
Iran (Islamic Republic of)
مولانا
۰۹:۴۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
من مشکل قلبی دارم دریچه میترال استفاده از سیر تأثیر ی درآن دارد یا نه و طریقه استفاده از آن
Iran (Islamic Republic of)
ساجدی
۱۳:۲۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سیر برای بیماران تیروئیدی سم و مضره
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۱۳:۲۲ ۱۰ تير ۱۳۹۸
با سلام همسرم بیماری اسم داره شنیدم اگه صبح ناشتا یه حبه درسته غورت بده آسم شون بهتر میشه میخواستم بپر سه اشکالی نداره و آیا این گفته صحت داره
Iran (Islamic Republic of)
سید علی حسینی
۲۰:۱۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سیر جهت وارد کردن شوک به بدن استفاده میشه و اگه قصر در برید برنده هستید.
Iran (Islamic Republic of)
نوری فرخی
۱۱:۵۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من حدود 3ماه است بصورت ناشتا ومنظم یک حبه سیر چندتکه میکنم وبا یک لیوان آب گرم میخورم باورکنید بسیاربسیارسودمند ومفیده عفونت ریه داشتم کاملا برطرف شد واثربخشی خوبی برای بدن داره عالی عالیه
-
حسین
۱۱:۴۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
ممنون
آخرین اخبار