فرماندهانی که صهیونیست‌ها ده‌ها میلیون دلار برای سرشان خرج می‌کنند! +تصاویر

بر اساس اطلاعاتی که یک روزنامه صهیونیستی منتشر کرده، اسراییل برای سر جانشین «مصطفی بدرالدین» فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله لبنان ۷ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا طی سال‌های گذشته حتی یک لحظه از فعالیت خود ضد محور مقاومت و به ویژه نیروهای حزب‌الله لبنان دست بر نداشته است. در همین راستا تلاش ها و محاسبات محور آمریکایی صهیونیستی سعودی برای ساقط کردن این محور در منطقه بیش از پیش فاش می‌شود.

یکی از فعالیت‌هایی که محور آمریکایی صهیونیستی اخیراً در منطقه به راه انداخته، افزایش فشار برای محاصره و تحریم حزب‌الله است. علاوه بر اینها آمریکا چندی پیش جایزه مالی برای دریافت اطلاعات از دو تن از رهبران ارشد مقاومت لبنان تعیین کرد که میزان آن ۱۲ میلیون دلار عنوان شد. این دو نفر "طلال حمیه" و "فواد شکر" از رهبران نظامی ارشد حزب الله لبنان هستند که گفته می شود عضو شورای جهادی حزب به عنوان بالاترین مرجع نظامی تصمیم گیری در حزب الله هستند.

اینک به بررسی زندگینامه و عملکرد تعدادی از رهبران حزب الله می پردازیم که برای سر آنها جایزه تعیین شده است.

«طلال حمیه» و «فواد شکر»

** طلال حمیه مرد ۷ میلیون دلاری حزب الله

با توجه به ساختار محرمانه‌ نظامی حزب‌الله لبنان دریافت اطلاعاتی از شخصیت‌های اصلی این حزب از طریق کانال‌های رسمی غیرممکن است. در این میان رژیم صهیونیستی معجونی از اخبار درست و غلط را در رسانه ها منتشر کرده که البته حزب الله نیز خود را ملزم به تأیید یا تکذیب این اخبار نمی‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که روزنامه صهیونیستی پرتیراژ یدیعوت آحارونوت منتشر کرده ، «طلال حسین حمیه» جانشین مصطفی بدرالدین فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله لبنان کسی است که ۷ میلیون دلار جایزه برای سر وی تعیین شده است. طی سال‌های اخیر تصویری از حمیه منتشر شده که تنها تصویر موجود در اختیار رسانه ها و احتمالا سرویس های اطلاعاتی غربی- صهیونیستی است. گفته می شود رژیم صهیونیستی از طریق رونین سلیمان تحلیلگر اطلاعاتی موفق به دستیابی به تصویر حمیه و برخی اطلاعات از وی شده است.

براساس اطلاعاتی که موساد منتشر کرده ، طلال حمیه فرمانده یگان ۹۱۰ مسئول عملیات خارجی حزب‌الله را بر عهده دارد. او اهل منطقه بعلبک الهرمل است و حدود ۵۰ سال سن دارد. البته به نظر می‌رسد احتمال رژیم صهیونیستی مبنی بر جانشینی وی به فرماندهی کل نیروهای نظامی حزب‌الله ، یک ارزیابی یا تحلیل است، چرا که آنها معتقدند وی شایسته‌ترین فرد برای تصدی این سمت پس از بدر الدین به شمار می‌رود.

موساد مدعی است که حمیه سالها در کنار بدرالدین و مغنیه و سردار احمد وحیدی وزیر دفاع سابق جمهوری اسلامی ایران کار کرده و مسئول انتقال تجهیزات نظامی حزب‌الله از طریق سوریه بوده است.

حمیه ملقب به ابو جعفر است. جعفر نام پسر بزرگ وی است. او در سال ۱۹۸۲ یک کارمند اداری در فرودگاه بیروت بود و فعالیت‌های خود در حزب‌الله را در اواسط دهه ۸۰ از برج البراجنه آغاز کرد. او بعدها به یکی از مهم‌ترین فرماندهان عملیاتی حزب‌الله و جانشین عماد مغنیه در "شبکه جهاد" تبدیل شد. شبکه جهاد یکی از یگان های فعال در عرصه های خارجی بود که عملیات‌های خود را در خارج از لبنان انجام می‌داد.

موساد مدعی است که حمیه یکی از ارکان اصلی عضوگیری حزب‌الله از تمامی نقاط جهان به ویژه آمریکای جنوبی و اروپای غربی و آفریقا است. موساد مدعی است که حمیه در کنار سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران فعالیت می کند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی مانند مغنیه و بدر الدین و بسیاری از عناصر ارشد حزب‌الله ، حمیه را نیز به دست داشتن در حملات ضد نیروهای ویژه آمریکایی و نیروهای فرانسوی در سال ۱۹۸۲ متهم می‌کنند. آنها همچنین وی را به دست داشتن در انفجار سفارت رژیم صهیونیستی در بوئنوس‌آیرس پایتخت آرژانتین در سال ۱۹۹۴ و برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات ضد اسرائیلی در بانکوک می دانند. این اتهامات نسخه برابر اصل اتهاماتی است که پیشتر ضد مغنیه و بدرالدین استفاده می شد.

رژیم صهیونیستی حمیه را یک فرمانده قدرتمند نظامی می داند و معتقد است که شخصیت قوی و پیچیده که وی دارد بعلاوه وابستگی به روش نظامی و عملیاتی مغنیه که او را از نزدیک‌ترین هواداران وی کرده بود، باعث شده که حضور او در این سمت نگرانی‌های جدی را برای اسرائیل ایجاد کند. آنها به خوبی می‌دانند که هیچ اوراق هویت رسمی متعلق به طلال حمیه در محافل و ادارات لبنانی وجود ندارد ، چرا که آنها را از طریق مزدوران خود ریز به ریز بررسی کرده اند. 
 

** فواد شکر و جایزه ۵ میلیون دلاری برای سر وی

سایت "پاداش برای اجرای عدالت آمریکایی" که خبر جایزه ۵ میلیون دلاری برای سر فواد شکر را منتشر کرده، تأکید می‌کند که وی متولد سال ۱۹۶۲ بوده و یکی از مسئولان ارشد حزب‌الله و مشاور ارشد امور نظامی سید حسن نصرالله است. او تابعیت لبنانی داشته و فرمانده نظامی نیروهای حزب‌الله در جنوب لبنان بوده و در بالاترین هیئت نظامی وابسته به حزب یعنی شورای جهاد فعالیت دارد. او از ۳۰ سال پیش تاکنون برای حزب‌الله کار کرده و یکی از دوستان نزدیک عماد مغنیه بوده است.

این سایت آمریکایی مدعی شده که وی نیز نقش اساسی در برنامه‌ریزی و اجرای انفجار پادگان نیروهای ویژه پیاده‌نظام دریایی آمریکا در ۲۳ اکتبر ۱۹۸۳ داشته که در نهایت منجر به قتل ۲۴۱ نفر از نظامیان آمریکایی شد.

** حسن عزالدین نماد ناتوانی ۵ میلیون دلاری آمریکایی

طلال حمیه و فواد شکر تنها عناصر حزب‌الله نیستند که جایزه‌های میلیون دلاری برای گرفتن اطلاعات از آنها گذاشته شده است. پیش‌ از این وزارت خارجه آمریکا اسامی تعداد دیگری از عناصر حزب‌الله را نیز در لیست افراد تحت تعقیب خود قرار داده ، اما نتوانسته اطلاعات یا ردی از آنها پیدا کند.

تصویری که از حسن عزالدین منتشر شد

«حسن عزالدین» یکی از این افراد است. او تابعیت لبنانی داشته و دفتر تحقیقات فدرال آمریکا در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۰۱ وی را به همراه دو نفر دیگر از کسانی که آمریکا مدعی مشارکت آنها در این عملیات شده، در لیست افراد تحت تعقیب خود قرار داده و ۵ میلیون دلار برای ارائه اطلاعاتی در نظر گرفت که منجر به دستگیری وی شود.

دادخواست اتهامی وی در رابطه با نقش احتمالی وی در برنامه‌ریزی جهت ربایش هواپیمای تجاری در روز ۱۴ ژوئن ۱۹۸۵ صادر شده است. ۱۶ سال از تعیین این جایزه می گذرد، اما حسن عزالدین همچنان دور از دسترس نیروهای جاسوسی و اطلاعاتی آمریکایی و صهیونیستی قرار دارد. وی در حال حاضر مسئول روابط عربی حزب الله لبنان است.

** علی عطوة و ۵ میلیون دلار دیگر!

علی عطوة متولد سال ۱۹۶۰ است و بنا به گفته ها در حال حاضر در لبنان زندگی می کند. آمریکا از سال ۲۰۰۱ برای سر وی نیز ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

تصویری که از علی عطوة منتشر شد

وی نیز یکی از عناصر حزب‌الله است که بنا به ادعای آمریکایی‌ها در ربایش هواپیمای وابسته به خطوط تی دبلیو ای از یونان به رم پایتخت ایتالیا دست داشته است. در این عملیات هواپیما در بیروت فرود آمد و شرکت کنندگان در عملیات، غواص نیروی دریای آمریکا را با شلیک گلوله از پای درآوردند.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضابلوچزاده
۰۷:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
چندباربرای جنگ باتکفیری هادرسوریه عراق لبنان یایمن به سپاه وبسیج مراجعه کردم اماگفتن نمیشه رهبرعزیزبرای مردم عادی اجازه نمیدن ماکه پول وحقوق نمیخواهیم آموزش میخواهیم ....ماهم شهادت ودوست داریم.اصلا جنگ مخصوصابااسرائیل آرزومون بوده هست وخواهدبود...همیشه دعامیکنم منم لایق جنگ وجبهه باشم خوشابحال حزب اللهیاسپاهیا انصاراللهیافاطمیون زینبیون حیدریون همش حسرت حسرت چرامارولایق نمیدونه خدابرام دعاکنیدتاباشهادت ریخت دنیارونبینم
Iran (Islamic Republic of)
/ متظرالمهدی
۱۲:۴۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
با توجه به سخنان معمار انقلاب اسراییل غده سرطانی است که توسط انگلیسیها و آمریکا ییها کاشته و از هر جهت تغذیه میگردد
پس باید ریشه این غده سرطانی از هر طریقی خشکانده شود تا مرم جهان بتوانند ادامه حیات دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
الله اکبر، حزب‌الله پیروز است.
صهیونیست ها نابود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر نتانیاهو مرگ بر ترامپ واسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
منم‌برای‌نابودی‌اسرا‌ییل‌ دعا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
منم‌برای‌نابودی‌اسرا‌ییل‌ دعا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
انشالله نابودی رژیم صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر السعود .