دارویی که از طول عمر بیماران سرطانی می کاهد

متخصصان سرطان شناسی هشدار داده اند که تجویز بیش از حد آنتی بیوتیک به بیماران سرطانی به اندازه قابل توجهی به فرصت زنده ماندن آنها آسیب می زند.

کاهش طول عمر بیماران سرطانی با تجویز آنتی بیوتیک زیادبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،معمولا به بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، آنتی بیوتیک داده می شود زیرا شیمی درمانی موجب تضعیف بدن شده و آن را نسبت به عفونت باکتریایی آسیب پذیرتر می سازد.

اما نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که طول عمر بیماران سرطانی که تحت تازه ترین درمان های سرطان قرار دارند و داروهای آنتی بیوتیک نیز مصرف می کنند، نصف بیماران سرطانی است که آنتی بیوتیک مصرف نمی کنند.

آنالیز بیش از 300 بیمار در بیمارستان 'کریستی' منچستر نشان داد که آنتی بیوتیک ها باکتری های مهم روده را برای مبارزه با سرطان از بین می برند، به همین دلیل به پزشکان خانواده هشدار داده شده است که قبل از تجویز آنتی بیوتیک ها ' به بیماران 'به دقت فکر کنند'.

محققان در این مطالعه داده های 300 بیمار مبتلا به ملانوم، سرطان کلیه و سرطان غیر سلول کوچک ریه (Non-small cell lung cancer) را که با داروهای ایمونوتراپی در فاصله زمانی میان سال های 2015 و 2017 تجزیه و تحلیل کردند.میزان زنده ماندن در میان بیمارانی که آنتی بیوتیک مصرف می کردند (در هر مرحله ای از دو هفته قبل از آغاز درمان سرطان گرفته تا شش هفته بعد از درمان) با بیمارانی که هیچ آنتی بیوتیکی مصرف نمی کردند، مقایسه شد.

این مطالعه نشان داد، بیمارانی که آنتی بیوتیک مصرف می کردند بطور متوسط 317 روز زنده ماندند، درحالیکه افرادی که آنتی بیوتیک مصرف نمی کردند 651 روز زنده ماندند. در ضمن افرادی که آنتی بیوتیک برای یک دوره طولانی تر مصرف کرده بودند و یا انواع چندگانه این دارو را دریافت کرده بودند میزان بقای کمتری داشتند و فقط 193 روز زنده ماندند.این مطالعه در نشست انجمن آنکولوژی بالینی آمریکا در شیکاگو ارائه شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

کاهش طول عمر بیماران سرطانی با تجویز آنتی بیوتیک زیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.