طرح‌های توسعه گردشگری نخلستان آب‌پخش دشتستان اجرایی می‌شود

شهردار آب‌پخش گفت: با توجه به جایگاه آب‌پخش در تولید خرما و وجود انبوه نخلستان‌های سربه فلک کشیده، اجرای طرح توسعه گردشگری نخلستان آب‌پخش دشتستان در اولویت قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعظم صمصامی شهردار آب‌پخش با تبریک عید سعید فطر به نقش مهم آب‌پخش در اجرای طرح‌های گردشگری پرداخت و اظهار داشت: ظرفیت طرح‌های گردشگری آب‌پخش قابل توجه است که در این راستا از این طرح‌ها با مشارکت سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.

وی ظرفیت گردشگری نخلستان‌های آب‌پخش را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: با توجه به ظرفیت بالای این شهر در تولید خرما و محصولات جانبی خرما و صنایع دستی حصیری طرح توسعه گردشگری نخلستان آب‌پخش تدوین و در اولویت قرار گرفته است.

شهردار آب‌پخش از توسعه راه‌های دسترسی به نخلستان‌های آب‌پخش خبرداد و بیان کرد: اجرای این پروژه نیاز به اعتبارات مورد نیاز است که با تخصیص این اعتبار می‌توان تحول قابل توجهی در طرح گردشگری نخلستان ایجاد کرد.

صمصامی با بیان اینکه طرح گردشگری با مشارکت میراث فرهنگی، شهرداری و سرمایه گذار بخش خصوصی انجام می‌شود افزود: توسعه گردشگری نیاز به اعتبارات لازم و پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی دارد که این مهم مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

وی، آب‌پخش را به عنوان قطب نخلستان انبوه در جنوب کشور دانست و تصریح کرد:این مهم ظرفیت قابل توجهی برای اجرای طرح‌های گردشگری فراهم کرده است که تلاش می‌شود زیرساخت‌ها برای بهبود وضعیت گردشگری ایجاد شود.

شهردار آب‌پخش، با تاکید بر توجه به عمران شهری گفت: تمرکز شهرداری آبپخش بر روی توسعه مبلمان شهری وپروژه‌های گردشگری است.

صمصامی، زیباسازی مبلمان شهری و ساماندهی دست فروشان و ایجاد بازارچه دائمی را در اولویت برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: ساخت جاده سلامت برای توسعه نشاط و شور اجتماعی، تعریض و بهسازی ورودی آبپخش، پیاده‌رو سازی، زیباسازی مبلمان شهری و ساماندهی دست فروشان و ایجاد بازارچه دائمی از برنامه‌های امسال شهرداری آب‌پخش است.

وی بیان کرد: برای ایجاد مبلمان شهری از جمله ساخت المان‌ها و آب‌نماها، مجسمه‌های مشاهیر، تندیس‌ها، طرح‌های زیباسازی شهری، طراحی، ساخت و نصب ایستگاه‌های اتوبوس، توسعه و گسترش فضای سبز از برنامه مهم و ویژه شهرداری آب‌پخش است.

شهردار آب‌پخش با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی از محل اعتبارات استانی طراحی شده خاطر نشان کرد: بهسازی و مدیریت پارک خضرا، زیرسازی و آسفالت معابر شهری ورودی آبپخش، تعریض و بهسازی بلوار‌ها و توسعه شهری از دیگر طرح‌ها است.

صمصامی جابه‌جایی شبکه برق و تاسیسات در مسیر طرح‌های عمرانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: حفر سه حلقه چاه آب برای آبرسانی فضای سبز، ترمیم نوار حفاری، مکانیزاسیون خدمات شهری، نگهداری، بازسازی وتوسعه فضای سبز، مبلمان شهری ساماندهی آرامستان‌های شهرو احداث سالن آمفی تئاتر در دستور کار قرار دارد.

وی از آبرسانی تانکری به مردم ساکن در شهر آب‌پخش خبرداد و تصریح کرد:شهرداری در این برهه حساس و مشکل کم آبی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، همه عوامل شهرداری با تمام تجهیزات و امکانات به یاری مردم می‌شتابند و تانکر آب رسان تمام وقت در اختیار مردم گذاشته شده است.

انتهای پیام/پ

نوسعه گردشگری در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.