زنان سحرخیز کمتر در معرض افسردگی هستند

نتایج یک بررسی نشان داد، زنان سحرخیز که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند، به میزان قابل توجهی کمتر از دیگر زنان در معرض افسردگی هستند.

زنان سحرخیز کمتر در معرض افسردگی هستندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛نتایج یک بررسی نشان داد، زنان سحرخیز که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند، به میزان قابل توجهی کمتر از دیگر زنان در معرض افسردگی هستند.

محققان باور دارند، سحرخیزی عامل آرامش اعصاب انسان، مانع افسردگی و بی‌حوصلگی است.دانشمندان می‌گویند: «قرار گرفتن در معرض نور روز بر خطر ابتلا به افسردگی تاثیر می‌گذارد و زنانی که زود بیدار می‌شوند ۱۲ تا ۲۷ درصد کمتر از دیگران در معرض افسردگی قرار دارند».

این تحقیق که توسط دانشمندان دانشگاه کلرادو بولدر و بریگم و بیمارستان زنان در بوستون انجام شده، بزرگ‌ترین مطالعه در نوع خود است و به وضوح نشان داده که تمایلات زنان برای خواب و بیداری تا چه حد می‌تواند آن‌ها را در معرض افسردگی قرار دهد یا این خطر را از آن‌ها دور کند.


بیشتر بخوانید:نشانه‌های جسمی افسردگی را بشناسید 


مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا (CDC) هشدار داد، شمار آمریکایی‌های مصرف کننده دارو‌های ضد افسردگی در طول ماه گذشته تا ۶۵ درصد نسبت به سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ افزایش یافته است.

بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی این مرکز، تا سال ۲۰۱۴ از هر ۸ آمریکایی بالای ۱۲ سال یک نفر داروی ضد افسردگی مصرف کرده بود؛ این در حالیست که گزارش‌ها نیز نشان داده است، زنان حدود دو برابر مردان دارو مصرف می‌کنند که در مورد دارو‌های افسردگی، در زنان ۱۶.۵ درصد و در مردان کمتر از ۹ درصد است.

علاوه بر این، براساس تازه‌ترین داده‌های منتشر شده، از هر ۸ زن آمریکایی یک نفر مبتلا به افسردگی است.مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اعلام کرده است: ۱۹ میلیون زن آمریکایی دچار افسردگی هستند و هر سال این آمار افزایش می‌یابد.

آمار موجود نشان داد، میانگین سنی ابتلای زنان به افسردگی ۲۴ تا ۴۴ سال است.به گفته کارشناسان بهداشتی، افسردگی یک مشکل رایج روانی است که می‌تواند هر کسی را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

زنان سحرخیز از افسردگی درامانند

برچسب ها: روانشناسی ، دانستنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار