مرگ سالانه ۲۰۰ هزار شهروند هندی در پی شدیدترین بحران آب در تاریخ این کشور

گزارش یک اندیشکده هندی نشان می‌دهد سالانه ۲۰۰ هزار شهروند هندی به دلیل دسترسی ناکافی به آب سالم جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گزارش یک اندیشکده سیاسی هند نشان می‌دهد منابع آبی زیر زمینی این کشور که 40 درصد ذخایر آبی آن را تشکیل می‌دهد، اکنون در حال کاهش است.

گزارش جامع اندیشکده «موسسه ملی تحول هند» نشان می‌دهد سالانه 200 هزار نفر در این کشور به دلیل دسترسی نداشتن به آب شرب جان خود را از دست می‌دهند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، این بحران آب تا سال 2030 تشدید می‌شود، به طوری که 6 درصد از درآمد ملی هند از بین خواهد رفت.

این موسسه در گزارش خود نوشته است: «هند دچار شدیدترین بحران آب در تاریخ خود شده است و اکنون جان و مال میلیون‌ها نفر در خطر است. در حال حاضر، 600 میلیون شهروند هندی در خطر بحران آب قرار گرفته اند و سالانه 200 هزار نفر به دلیل دسترسی ناکافی به آب بهداشتی جان خود را از دست می‌دهند.»

این اندیشکده «شاخص مدیریت آب مرکب» را برای مدیریت منابع آبی در ایالت‌های مختلف هند طراحی کرده است.

این گزارش همچنین مشخص می‌کند بحران آب در مناطق شمالی هند شدیدتر است؛ به طوری که 21 شهر بزرگ هند تا سال 2020 سفره‌های آب زیرزمینی خود را از دست خواهند داد. این مسئله زندگی بیش از 100 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

افزون بر این، در این گزارش آمده است معضل آب در مناطق روستایی که 70 درصد جمعیت هند (معادل با 800 میلیون نفر) را در خود جای داده است، به مراتب شدیدتر است. در حال حاضر، تنها نیمی از جمعیت ساکن در مناطق روستایی هند به آب بهداشتی دسترسی دارند. این رقم، نسبت به بحران آب در چین و بنگلادش بسیار شدیدتر است. به همین دلیل، بیماری‌های ناشی از آب آلوده در هند نسبت به دیگر کشورهای در حال توسعه، شایع‌تر است.

همچنین، در حالی که دسترسی افراد ساکن در مناطق شهری به آب نسبتا بالا است، اختلاف‌های قابل توجهی در دسترسی مردم هند به آب آشامیدنی وجود دارد. همچنین، تصفیه فاضلاب در هند به طور متوسط، در سطح 33 درصد قرار گرفته است.

انتهای پیام/

بحران آب در هند

برچسب ها: آسیا ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار