جام جهانی ۲۰۱۸؛

کی‌روش: در تمام عمرم با چنین بازیکنان پایبندی کار نکردم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در این 36 سال تجربه کاری‌ام تاکنون با چنین بازیکنانی با این پایبندی کار نکردم.

کی‌روش: در تمام عمر حرفه ایم با چنین بازیکنانی پایبندی کار نکردمبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فدراسیون فوتبال، وزیر ورزش و جوانان پس از پیروزی تاریخی تیم ملی فوتبال ایران برابر مراکش با حضور در اردوی تیم ملی از عملکرد این تیم در دیدار نخست جام جهانی تشکر و قدردانی کرد.

در ابتدای این دیدار که سفیر ایران در روسیه و همچنین محمود اسلامیان نیز در آن حضور داشت، محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال با قدردانی از تلاش‌های کارلوس کی روش و اعضای کادر تیم ملی اظهار کرد: تیم ملی ما بهترین فرزندان این کشور را به خود می‌بیند. زحمات شبانه روزی کی روش و کادرش که ۲۱ ساعت در روز کار می‌کنند را این فرزندان و قهرمانان ایران در زمین پیاده و هشتاد میلیون ایرانی را شاد کردند. شاد کردن قلب هشتاد میلیون ایرانی در جهان بزرگترین پاداشی بود که در این بازی اتفاق افتاد.

پس از صحبت‌های دبیرکل فدراسیون فوتبال، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی هم با قدردانی از حضور وزیر ورزش، اسلامیان و سفیر ایران در روسیه در اردوی تیم ملی اظهار کرد: محمدرضا ساکت لطف دارد، اما در اینجا سوپرمن معنا ندارد. در اینجا گروهی از بازیکنان زحمتکش و مربیانی حضور دارند که توانایی ابرکار‌ها را دارند. جناب سلطانی فر اگر اجازه دهید می‌خواهم خدمتتان عرض کنم که بنده با بیش از ۳۶ سال تجربه در مربیگری، هیچ وقت با چنین بازیکنانی کار نکردم که دریافتی شان آنقدر کم باشد و ارائه و پایبندی شان زیاد.

وی افزود: بازیکنان و پسران فروتن و به دور از غروری داریم که همیشه به ایران پایبند و متعهد هستند، اما استحقاق توجه بیشتر و محبت بیشتری از طرف مقامات ورزش و فدراسیون در این چند سال دارند. از وزیر ورزش خواهش می‌کنم که این اتفاق بیفتد. ما این بردمان را نه تنها با بازیکنانی که امروز اینجا حضور دارند بلکه با بازیکنانی که در گذشته در تیم ملی بوده اند تقسیم می‌کنیم. از صمیم قلب هم آرزو می‌کنم که این پیروزی و موفقیت جامعه فوتبال ایران را متحدل‌تر و همدلتر کنار هم قرار دهد.

کی روش با قدردانی از حضور وزیر ورزش در اردوی تیم ملی اظهار کرد: همانطور که قبلا همه گفته ام پسران ما زحمتشان را کشیدند، اما امروز قبل از تمرین هم به آن‌ها گفتم که مطلبی برای جشن گرفتن نداریم و هدفمان تحقق رویا‌های ملت ایران است و امیدواریم این اتفاق بیفتد. نگرش و طرز تفکر من از روز ابتدایی که در اینجا حضور دارم این بوده که هیچ بازیکنی صاحب پیراهن تیم ملی نیست و فقط این اجازه را پیدا می‌کند که این پیراهن را بر تن کند با یک ماموریت و هدف و آن اینکه پیراهن مقدس تیم ملی را در جایگاه رفیع تری قرار دهد.

او سپس از بازیکنان تیم ملی پرسید، آماده اید که بازیکنان با صدای بلند به ندای سرمربی تیم ملی پاسخ مثبت دادند.

در ادامه مسعود سلطانی فرد ضمن تبریک ایام عید فطر، پیروزی تیم ملی ایران برابر مراکش را بسیار بزرگ خواند و افزود: این پیروزی باعث شادی یک ملت شد و نشاط و شادی سراسری را بین همه مردم ایران در کل دنیا به وجود آورد. عملکرد شما برابر مراکش باعث شد ایرانیان سراسر جهان از داشتن چنین تیمی به خودشان ببالند. من از همه شما اعضای تیم از بازیکنان تا کادر فنی و به ویژه کی روش تشکر می‌کنم. شما مورد حمایت و پشتیبانی یک ملت بزرگ، تاریخ ساز و فرهنگ دوست هستید و آن‌ها با عشق و حمایت از شما به دنبال غرورآفرینی‌های دیگری هستند.

وزیر ورزش با اشاره به دیدار اعضای تیم ملی با روحانی اظهار کرد: در آن جلسه کی روش و اعضایی که حضور داشتند، خاطرشان است که بنده گفتم که اولین دیدار ما در جام جهانی همزمان با روز عید فطر است و بچه‌ها قول می‌دهند که عیدی بزرگی به ملت ایران بدهند. خوشبختانه این اتفاق افتاد و دیدید چه شور و شوقی در کشور ایجاد شد.

سلطانی فر افزود: وقتی آن جلسه تمام شد در جلسه‌ای که به صورت خصوصی با کی روش داشتم به او گفتم که جدای از تعارفات، من اعتقاد دارم که شما مربی بسیار توانمند و مسلطی هستید و مطمئن هستم که در روسیه نتیجه می‌گیرید. گفتم که هم خود شما با تجربه و توانمند هستید و هم اینکه بازیکنان با عزمی دارید. این را کارنامه تیم ملی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی به خوبی نشان داد که بدون، اما و اگر به جام جهانی صعود کرد. چیزی که مهم است اینکه این تیم مصمم است و عزم و اراده ویژه‌ای برای شاد کردن دل مردم ایران و دفاع از حیثیت ایران دارد.

وی افزود: این اعتقاد را داشته و دارم و الان هم می‌گویم که شما 2 بازی دشوار دیگر دارید. حریفان ما قهرمانان جهان و اروپا هستند و از بهترین بازیکنان دنیا استفاده می‌کنند، اما فوتبال قابل پیش بینی نیست. نتیجه‌ای که در روز یکشنبه اتفاق افتاد و مکزیک آلمان را شکست داد قابل پیش بینی نبود. من به عنوان کسی که فوتبال را از ۴۰، ۴۵ سال قبل به دقت پیگیری می‌کردم و مسابقات جام جهانی را از سال ۱۹۷۰ و اوج برزیل با پله به یاد دارم، همیشه در خلال جام جهانی اتفاقات و وقایع زیادی می‌افتد. تیم‌هایی که مسابقات را خوب شروع نکردند قوی شدند و تیم‌هایی که کسی روی آن‌ها حساب باز نمی‌کرد، نتایج خوبی گرفتند. الان هم خیلی امید داریم که پس از نتیجه خوبی که تیم ملی در بازی اول گرفت و با این اعتماد به نفس فعلی به همراه تدابیر ویژه سرمربی تیم ملی و پشتیبانی یک ملت بتوانیم این عملکرد خوب را تداوم ببخشیم.

سلطانی فر ادامه داد: من یکی از دلایلی که به اردوی تیم ملی آمدم این بود که فکر کردم به قول‌هایی که به بچه‌ها می‌دهیم خیلی سریع عمل کنیم. هر چند شاید به دلیل تعطیلی یکی دو روز تامین پاداش خیلی راحت نبود، اما من تاکید داشتم و مصممم بودم که بتوانیم پاداش پیروزی اول را قبل از بازی دوم تقدیم کنیم. اگرچه تلاش و نتیجه‌ای که شما به دست آوردید ارزش آن بسیار بسیار بیشتر از پاداش‌های مادی است و اصلا قابل قیاس نیست، اما خواستم به شما بگویم همانطور که تا به حال حمایت و پشتیبانی کرده ایم تا پایان هم با شما هستیم.

او افزود: البته همانطور که گفته ام همین که توانستیم صعود مقتدرانه‌ای به جام جهانی داشته باشیم و به جمع تیم برتر دنیا بپیوندیم یک پیروزی بزرگ است و پیروزی در دیدار برابر مراکش هم حماسه بزرگی بود. دو بازی دیگر را هم با تمام توان، انگیزه و ظرفیت به مصاف حریفان برویم تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم. به امید روز‌های بهتر و شادتر و به امید روز‌هایی که هر قدمی که بر می‌داریم باعث شادی دل مردم شود و باعث شود یک ملت احساس غرور و انسجام کند و ایران در مسیر توسعه، ارتقا و پیشرفت گام بردارد.

وزیر ورزش در پایان با اشاره به تلاش‌های رئیس فدراسیون فوتبال و محمدرضا ساکت اظهار کرد: مهدی تاج با وجود شرایط جسمانی‌ اش روزانه هفت، هشت بار با من تماس می‌گیرند تا تیم ملی با پشتیبانی کامل بازی‌های باقی مانده را انجام دهد و تیم ملی بتواند روند رو به رشدش را ادامه دهد.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید:

لحظه به لحظه با اخبار حاشیه‌ای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه/ روز چهارم

نیمار و یارانش برابر سوئیس / رویارویی آلمان و مکزیک با قضاوت فغانی

صربستان ۱ - کاستاریکا صفر /شلیک ۳ امتیازی کولاروف، ناواس و یاران را مغلوب کرد

نتایج چهارمین روز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار