استروژن درمانی طولانی فعالیت میکروبی روده را تغییر می دهد

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که هورمون درمانی طولانی مدت با استروژن و داروی 'بازدوکسیفن' ترکیب و فعالیت میکروبی روده را تغییر می هد و بر نحوه سوخت و ساز استروژن تاثیر می گذارد.

استروژن درمانی طولانی فعالیت میکروبی روده را تغییر می دهدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان دانشگاه ایلینوی آمریکا در مطالعه بر روی 40 موش ماده متوجه شدند که آنزیم B-glucuronidase در سوخت و ساز استروژن های مصنوعی در دستگاه گوارش نقش مهمی دارد.

یافته های این مطالعه نشان می دهد که تغییر شیمیایی روده می تواند روشی برای تقویت تاثیر و بی خطری استفاده طولانی مدت از مکمل های استروژن برای زنان یائسه و بیماران مبتلا به سرطان سینه باشد.

یافته های این مطالعه نشان می دهد که پزشکان برای تغییر خصیصه های استروژن باید بتوانند میکروب های روده را از طریق پروبیوتیک ها دستکاری کنند تا افرادی که برای طولانی مدت از هورمون درمانی جایگزین با استروژن استفاده می کنند بتوانند بدون قرار گرفتن در معرض خطر بالای ابتلا به سرطان های دستگاه تناسلی، به فواید هورمون درمانی جایگزین با استروژن دست پیدا کنند.

این تحقیق درحالی که باید بر انسان ها نیز انجام شود اما شناختی در زمینه تاثیر هورمون درمانی جایگزین با استروژن بر بیان ژن های میکروبی ارائه می دهد و توضیح می دهد که چرا واکنش تک تک بیماران به هورمون درمانی می تواند متفاوت باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

تغییر فعالیت میکروبی روده به کمک ترکیب استروژن و بازدوکسیفن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار