معاون رئیس جمهور درنایین:

اختصاص 4هزار میلیارد ریال وام اشتغال زایی برای روستاهای استان اصفهان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت :بیش از 4هزار میلیارد ریال وام اشتغال زایی برای روستاهای استان اصفهان در نظر گرفته شده ولی در نایین و خوروبیابانک طرح هایی که از امتیاز اشتغال پایدار برخوردار و سودآور باشد هر مقدار اعتباری که لازم است، اختصاص می یابد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدابوالفضل رضوی گفت:اشتغال مشکل اول کشور است و با ریشه کنی بیکاری در اصل با فساد ، فحشا ، ناامنی و سرقت مبارزه شده است.  

وی مسئله اشتغال را علاوه بر اقتصادی دغدغه‌ای سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: بی‌توجهی به دغدغه بیکارییعنی افزایش تنش‌های امنیتی، اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان این‌که بیکاری سخت و مشکلاتی بر سر بی خانمانی  می آورد اظهار کرد: روزی که  در نایین برای ایجاد شغل،سرمایه گذاری صورت گرفت عده اندکی سعی در منحرف کردن مردم و جلوگیری از مسیر اشتغال کردند که با همت خدا و مردم شرکت توسعه عمران و سپس سایر کارخانه ها راه اندازی شد و این جز با کمک مردم میسر نمی شد.

رضوی سرمایه فکری و اعتماد مردم را به عنوان بزرگترین گام در پیشبرد مسیر سرمایه گذاری دانست و افزود: مردم نایین باید در سرمایه گذاری ها همانند دهه های دهه های گذشته پیش قدم شوند چرا که امروز مسیر سرمایه گذاری بسیار آسان و راحت است.  

این مقام مسئول در ادامه گفت : با توجه به سهامداران شرکت پویانیستانک که بیش از 200خانوار بودند در طرحی مشترک  از محل اعتبارات صندوق کارآفرین امید برای تکمیل طرح های آن وام 3 درصد مصوب شده است. 

وی همچنین افزود: هر مقدار اعتبار برای اشتغال در روستاهای شهرستان های نایین و خوروبیابانک با کارمزد 6 درصد هیچ محدودیتی ندارد. 

رضوی با اشاره به سنگ اندازی بانک ها در طرح های اشتغال روستایی  تصریح کرد : بانکی حق ندارد سند روستایی و ملکی را از متقاضی اشتغال قبول نکند و خلاف قانون عمل کند ، اگر بانکی در سطح  استان اصفهان اعلام کند که سند روستایی یا ملکی یا مسکونی قبول نیست نشان از ضعف ما و قوه مقننه که بایستی مسئولان استان  مشکلات در این زمینه را به ما گزارش  یا خودشان برخورد کنند. 

وی سند روستایی ، سند ملک یا خانه روستایی ، سفته ، مشخص نمودن محل اجرای طرح را از وثیقه برای دریافت وام اشتغال روستایی دانست. 

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سقف اعتبارات و تسهیلات افزود : متقاضیان می توانند تا سقف 150 میلیارد ریال وام درخواست کنند که 60 میلیارد ریال آن در اختیارات استان و از این مقدار به بالا  در اختیار کمیته ملی است که وزیر کار ، معاون توسعه روستایی ، سازمان برنامه بودجه آن را تصویب می کنند. 

رضوی افزود : برای وام‌های اشتغال روستایی تولیدی تا سه سال تنفس مشارکت تعیین شده و طی شش سال اقساط تمام طرح‌ها باید پرداخت شود که تا امروز  استان اصفهان 3700 میلیارد ریال سهم دارد. 

وی همچنین به تخصیص اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان تا سقف  400 میلیارد ریال  با کارمزد 8 درصد و شرایط وثیقه آسان اشاره کرد .

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری  در ادامه  گفت : مسئولین هر دو شهرستان باید فعالانه مردم را از شرایط وام آگاهی و اطلاع  دهند.

وی اظهار کرد : اگر یک روستایی متقاضی وام باشد و سندی هم نداشته باشد  شورا ، فرماندار وبخشدار آن طرح را تایید کنند بانک تاییدیه آن را به عنوان وثیقه بپذیرد چرا که سرمایه گذاری باید آزاد باشد وباید منت  کسانی را که چه فکری و چه معنوی سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد می کنند کشید. 

رضوی در ادامه با اشاره به سهم اعتبار اشتغال روستایی در استان اصفهان گفت : بیش از 4هزار میلیارد ریال برای روستاهای استان اصفهان وام اشتغال زایی در نظر گرفته شده ولی در نایین و خوروبیابانک طرح هایی که از امتیاز اشتغال پایدار برخوردارو سودآور باشد هر مقدار اعتباری که لازم است ، اختصاص می یابد.

وی با بیان این‌که حفظ وحدت با حفظ حرمت افراد محقق می‌شود، گفت:‌ رفع دغدغه ایجاد اشتغال پایدار از دیگر اولویت‌های اجرایی کشور است که با مشارکت بخش خصوصی محقق می‌شود.

این مقام مسئول افزود : حل مشکلات مردم فقط از طریق وام نیست چرا که  شرایط کسب و کار به ادارات نیز مرتبط است و برای فضای کسب و کار باید فضای نقد را گسترش دهیم. 

وی با اشاره به تکریم ارباب رجوع واینکه فضای نقد باید در اختیار ارباب رجوع باشد گفت : مسئولین ظرفیت خود را افزایش دهند تا مردم ما را انتقاد کنند .

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد :از یک سو بانک ها موظف اند ظرف ده روز تقاضای سرمایه گذاری را جواب بدهند و از طرفی  متقاضی نیز موظفند ظرف یک ماه وثایق را به بانک دهد. 

رضوی در پایان با اشاره به کمبود آب در روستاها و آبیاری نشدن مناسب درختان در فصل تابستان گفت : اگر کسی متقاضی خرید تانکر جهت آب رسانی به روستاها و درختان است برای این مورد اعتباراتی در نظر گرفته شده است که متقاضیان به فرمانداری وشهرداری ها مراجعه کنند.  

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار