کارشناس سیاسی و مدیرمسئول ماهنامه نماینده:

رئیس‌جمهور در سه‌سال باقیمانده شرایط را به خرداد ۹۲ بازگرداند/ افرادی در مسند باشند که دوران «پسابرجام» را مدیریت کنند

رئیس‌جمهور در سه‌سال باقیمانده شرایط را به خرداد ۹۲ بازگرداند/ افرادی در مسند باشند که دوران «پسابرجام» را مدیریت کنندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرابرهیم رسولی کارشناس سیاسی و مدیرمسئول ماهنامه نماینده درباره اعتراض به برخی گرانی‌ها از جمله سکه و ارز اظهارداشت:‌ اتفاقاتی که این چند روز در سطح شهر تهران افتاده حاصل عملکرد بد تیم اقتصادی دولت در چند ماه اخیر است؛ دولت باید به قانون و مصوبات مجلس در حوزه اقتصاد مقاومتی و همچنین فرمایشاتی که رهبری می‌فرمودند، عمل می‌کرد.

وی با بیان اینکه جدا از این موضوع که در اتفاقات اخیر برخی شیطنت‌ها صورت گرفت اما فشار اقتصادی وجود دارد، تصریح‌کرد: وقتی به دولتی رأی داده شده باید حرف مردم را بشنود و اقدام کند؛ اقدام دولت در چارچوب قانون معین شده اما فقط شعار می‌دهند و کار عملی نمی‌کنند.

رسولی ادامه داد: دولت سیاست خود را در چارچوب برجام بسته در حالی‌که دولت باید مسئولان اقتصادی خود را تغییر دهد و در واقع تیم اقتصادی دولت تغییر کند؛ افرادی در مسند باشند که بتوانند در پسابرجام شرایط اقتصادی را مدیریت کنند چرا که با این تیم اقتصادی چیزی درست نمی‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت:‌ در حال حاضر دولت سکوت کرده در حالی که رئیس جمهور باید به صورت شفاف با مردم صحبت کند و در قبال آن به کمک مجلس اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند؛ در زمینه بازار ارز و سکه هم همانگونه که در دوره اول اقدام صورت گرفت در این دولت نیز صورت گیرد.

رسولی همچنین درباره اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر بی‌کفایتی رئیس‌جمهور و استیضاح وی نیز خاطرنشان کرد: این موضوع اگر از دریچه این گفته شده که مردم را آرام کنند ثمری ندارد و اگر هم به صورت تهدید باشد باز بی‌اثر است چرا که الان اقدام اقتصادی باید انجام گیرد. رئیس‌جمهور سه سال فرصت دارد حداقل وضعیت را به اول برگرداند؛ در شب عید استیضاح سه وزیر به آن شکل بود و الان چطور می‌خواهد سنگ بزرگتر را بردارند.

وی در پایان گفت: الان باید با مفاسد اقتصادی برخورد شود و اینکه چگونه جمع محدودی تعداد زیادی می‌توانند سکه بخرند آیا نهادهای نظارتی درست عمل نکرده‌اند یا رانت دولتی وجود داشته است؟

منبع:فارس

انتهای پیام/

اظهارات امیر ابراهیم رسولی درباره روحانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.