برگزاری همایش تکریم از شبان و گله داران عشایری استان اصفهان

مسئول بسیج عشایری اصفهان گفت : برای اولین بار مراسم تکریم از شبان و گله داران عشایری استان اصفهان در شهرستان چادگان برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ دوم پاسدار بشیر کیانی نژاد صبح امروز در نشست خبری در خانه مطبوعات اصفهان با اشاره به جایگاه ویژه ی عشایر در وضعیت کنونی اقتصاد جامعه افزود : استان اصفهان حدود 52 هزار نفر عشایر کوچ و 18 هزار نفر نیمه کوچ و ساکن را در نقاطی مانندچادگان ، فریدون شهر ،وردشت و پادنا، جرقویه و... جای داده است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت عشایر استان در شرایط کنونی اقتصاد بسیار مثمر ثمر است و باید با جدیت از این قشر عزیز و فعال حمایت شود گفت: عشایر استان اصفهان با یک میلیون واحد دامی و تامین حدود 30 درصد از لبنیات و 25 درصد از گوشت قرمز مورد نیاز استان و کشاورزی در 15400 هکتار زمین در نقاط مختلف استان ،تعداد 24500 صنایع دستی و تولید سالانه 25 تن عسل مشغول فعالیت هستند.
مسئول بسیج عشایری اصفهان بیان کرد :در مراسم تکریم شبان و گله داران عشایر که25 تیر ماه برای اولین بار در استان با حضور تعدادی از عشایر و مسئولان مطرح استان برگزار می شود ،قرار است با اشاره به مشکلات اصلی این قشر از جمله کم آبی ،خدمات بهداشتی و درمانی ،نگهداری و بهداشت دام ، بهبود وضعیت ایل راه ها و امنیت کوچ عشایر در حضور مسئولان و اصحاب رسانه گامی موثر برای حل این مشکلات برداشته شود.
کیانی نژاد گفت : با توجه به اهمیت زندگی عشایری ، قرارگاه خاتم الانبیا برای اولین بار در کشور حمام و سرویس های بهداشتی سیار را در اختیار برخی عشایر استان قرار داده است.
وی در پایان گفت : باید همه با هم دست به دست هم دهیم تا از عشایر استان حمایت کنیم چراکه اگر عشایر به علت مشکلات به سمت شهرنشینی هدایت شوند ممکن در حاشیه شهر سکونت کنند و ناهنجاری های اجتماعی به وجود می آید.

انتهای پیام /س

تجلیل از عشایر شبانان

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.