تاسیس مدرسه اشتغال در همدان

رئیس دانشگاه صنعتی همدان از تاسیس مدرسه اشتغال در همدان خبر داد.

تاسیس مدرسه اشتغال در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  محمود نیلی  رئیس دانشگاه صنعتی همدان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مدرسه اشتعال جرقه امید را در دل مردم همدان ایجاد خواهد کرد گفت: در مدرسه اشتغال دانشجویان از سال سوم وارد فضای جدید آموزشی خواهند شد و از تجربیات کارآفرینان بزرگ و با تجربه بهره میگیرند.
وی با بیان اینکه هفته گذشته معاونت فناوری وزارت علوم و تحقیقات در سفر خود به همدان پیشنهاد تاسیس مدرسه اشتغال را مطرح کردند گفت: هم اکنون تاسیس مدرسه اشتغال در حال پیگیری است.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 2 هزار نفر از این دانشگاه فارق التحصیل شده اند گفت: یک هزارو 903 دانشجو هم اکنون در حال تحصیل در رشته های نختلف این دانشگاه هستند.
دکتر نیلی گفت: دانشگاه صنعتی همدان در رتبه بندی امسال دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور که توسط وزارت علوم و فناوری اطلاعات اعلام شد رتبه نخست دانشگاه های صنعتی منطقه چهار کشور را بدست آورد.
وی ادامه داد: بر اساس این رتبه بندی که توسط رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری اعلام شد، دانشگاه صنعتی همدان با چهار پله صعود در میان 29 دانشگاه صنعتی کشور در رتبه شانزدهم قرار گرفت و در میان دانشگاههای منطقه چهار کشور نیز که شامل استان های مرکزی، کرمانشاه، قزوین و قم می باشد جایگاه نخست را کسب کرده است.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان تصریح کرد: کسب این رتبه در حالی اتفاق افتاده است که سال گذشته جایگاه این دانشگاه در رده ۱۸ بوده و اینک با رشدی قابل توجه و با دو پله صعود به رتبه 16 دانشگاههای صنعتی کشور رسیده است.
نیلی با بیان اینکه این ارزیابی بر اساس توان پژوهشی، آموزشی، وجهه بین المللی، تسهیلات رفاهی و فعالیت های اجتماعی اقتصادی دانشگاههای کشور صورت گرفته، ادامه داد: دانشگاه صنعتی همدان در بین دیگر دانشگاه ها از کیفیت بالایی برخوردار است.
 وی خاطر نشان کرد : ارتقاء جایگاه دانشگاه صنعتی همدان با وجود داشتن 12 سال سابقه را بسیار مطلوب  ارزیابی کرد و افزود: برای رسیدن به جایگاهی با رتبه تک رقمی تا چند سال آینده برنامه ریزی جامعی صورت گرفته که با تلاش همه اساتید و کارکنان بتوانیم به آن دست یابیم.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه این دانشگاه صندلی خالی ندارد تصریح کرد: ارتقاء کمی وکیفی زیرساخت ها و ساختارهای آموزشی وافزایش هدفمند وبرنامه محور دوره های تحصیلات تکمیلی سبب شد تا جمعیت دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه افزایش یابد.
دکتر نیلی توجه ویژه به پژوهش و فناوری بعنوان یکی از محورهای اصلی برنامه ریزی های کلان دانشگاه صنعتی همدان عنوان کرد و افزود: تدوین طرح جامع پژوهش وفناوری دانشگاها انعقاد قرارداد پژوهشی با سازمان ها و مراکز دولتی حمایت گسترده از ساخت تجهیزات آموزشی و پژوهشی، ارتباط با واحدهای صنعتی، حمایت ویژه وافزایش تعداد فرصت های مطالعاتی و افزایش تعداد مجلات علمی پژوهشی این دانشگاه بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه صنعتی همدان است.
وی با اشاره به اینکه مهمترین کمبود دانشگاه صنعتی مسئله زمین است،تصریح کرد: امیدواریم با افزودن زمین های اطراف دانشگاه این مشکل حل شود و سرانه فضای دانشگاه توسعه یابد.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان، دانشگاه‌های صنعتی را راه میانبری برای حل کوتاه‌مدت معضلات برشمرد و تصریح کرد: این دانشگاه با آموزش و تربیت متخصصان سعی بر تربیت مدیران صنعتی و اقتصادی کشور را دارد.
وی ادامه داد: ما راهی جز اینکه به دانشگاه روی بیارویم، نداریم پس باید  از دانشگاه کمک بگیریم.
نیلی با اشاره به اینکه ما سعی کردیم در ساختار صنعت استان تحولات مدیریتی ایجاد کنیم افزود:  توسعه رشته‌های بین‌رشته‌ای در دانشگاه صنعتی از اهداف اصلی برنامه ششم توسعه است که بتوانیم در منطقه در حوزه صنعت پیشگام باشیم.
وی  راه توسعه و پیشرفت را آموزش دانست و تصریح کرد: با بهره‌گیری از اساتید قوی،‌ برجسته و باسواد و جذب بهترین دانشجویان به دنبال تولید نیروی انسانی مؤثر هستیم.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان از پذیرش 70 دانشجو امسال در رشته مهندسی مکانیک با گرایش مکاترونیک خبرداد وافزود:  مهندسی برق در گرایش‌های کنترل، الکترونیک و مدیریت انرژی، مهندسی شیمی و مهندسی معدن از دیگر رشته‌های موجود در مقطع کارشناسی‌ارشدهستند.
نیلی خاطر نشان کرد: ما از مدیران سیاسی استان همدان انتظار داریم توجه بیشتری نسبت به دانشگاه صنعتی همدان داشته باشند زیرا اگر به جوانان اعتماد کنیم پیشرفت و توسعه خواهیم داشت.
وی درباره تعداد اعضا هیئت علمی دانشگاه هم گفت: 52 نفر عضو هیئت علمی ثابت و 70 عضو همکار هیئت علمی و 68 تفر نیز کارمند این دانشگاه هستند که در آزمایشگاه ها و پخش های مختلف فعال هستند
 رییس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه دانشگاه نسل چهار که خود را در اختیار ملت قرارداده به تحقیقات و پژوهش هایی دست میزند که تاثیر در زندگی مردم داشته باشد، گفت: ما سعی میکنیم مشکلات استان همدان را شناسایی کنیم و با کارامد کردن دانشجویان بخشی از مشکلات را حل کنیم.
نیلی درباره جذب دانشجو خارجی توسط دانشگاه صنعتی گفت:  پیش بینی میکنیم 15 دانشجو خارجی تا سال 98 طی کار تحقیقاتی با دانشگاه سوئد وارد دانشگاه همدان شوند.
وی ادامه داد: ما نبایدمهندس بیکار داشته باشیم،مهندس بیکار یعنی یا خوب درس نخونده یا هدایت نشده و یا بازار خوبی برای آن در نظر گرفته نشده است.
رییس دانشگاه صنعتی همدان افزود :اگر افراد نخبه مثل سالهای قبل ورود پیدا کنند به رشته های صنعتی ثروت و پول به جامعه روی می آورد،اما متاسفانه جامعه ما در حوزه مهندسی غفلت میکند.
انتهای پیام/ص.ف

مدرسه اشتغال در همدان راه اندازی می شود

برچسب ها: وزارت علوم ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۶ تير ۱۳۹۷
خیلی عالی هست درود بر شما
آخرین اخبار