ارائه خدمات فرهنگی به مناطق محروم با اعزام واحدهای سیار کانون

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بیش از 5 مرکز واحد سیار فرهنگی و هنری در کل استان به بخشی از روستاهایی که امکانات فرهنگی و هنری ندارند، خدمات رسانی می کند.

ارائه خدمات فرهنگی به مناطق محروم با اعزام واحدهای سیار کانونروحی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در گفتگو با خبرنگار  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تخصصی ترین نهاد در حوزه کودک و نوجوان معمولاً در فصل تابستان از رونق بیشتری برخوردار است، گفت: این نهاد با هدف کشف و پرورش استعدادها در کل سال نیز پذیرای کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معمولاً در 3 حوزه هنری، ادبی و فرهنگی خدمت رسانی می کند، افزود: بیش از40 فعالیت در حدود 44 مرکز کانون در سطح استان صورت می گیرد.

روحی از فعالیت 6 مرکز در شهر کرمان و 14 مرکز در کل شهرستان کرمان سخن گفت.

وی با بیان اینکه در ایام تابستان و دیگر ایام، مراکز فرهنگی و هنری سیار کانون به مناطقی که امکانات فرهنگی کمتر است، سر می زنند، افزود: بیش از 5 مرکز واحد سیار فرهنگی و هنری در کل استان به بخشی از روستاهایی که امکانات فرهنگی و هنری ندارند، خدمات فرهنگی می دهند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان افزود: در خود شهرستان کرمان هم مرکز سیار فرهنگی و هنری به سکونتگاه های غیر رسمی که امکانات فرهنگی کمتری دارند، خدمات ارائه می دهد.

وی بیان داشت: بیش از 200 نفر از سرمایه های انسانی، مربیانی که آموزش های تخصصی را در رابطه کار با کودک در حوزه های مختلف دیده اند، در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان فعالیت می کنند.

روحی با بیان اینکه عمده کلاس های کانون ویژه گروه سنی 7 تا 16 سال است، افزود: با توجه به استقبال والدین در برخی از مراکز کرمان کودکان 6 سال هم می توانند در کلاس ها شرکت کنند.

وی از برگزاری کلاس های دوره ای ویژه در تابستان نیز سخن گفت.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار