بالا گرفتن اختلافات در انگلیس بر سر برکسیت

در حالی که فقط ۹ ماه تا پایان زمان تعیین شده برای اعلام شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) باقی مانده است، اختلافات داخلی در این کشور همچنان ادامه دارد.

بالا گرفتن اختلافات در انگلیس بر سر برکسیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، استعفای دیوید دیویس، وزیر مامور پیگیری پرونده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) و نیز استعفای استیو بیکر، معاون این وزارتخانه، نشانه بالا گرفتن اختلافات در دولت انگلیس بر سر شیوه خروج از اتحادیه اروپاست.

گزارشگر شبکه الجزیره درباره تکمیل طرح پیشنهادی دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا گفت: در حالی که فقط 9 ماه تا پایان زمان تعیین شده برای اعلام شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده است، اختلافات داخلی در این کشور بین طرفداران خروج از اتحادیه اروپا هم همچنان ادامه دارد. در حالی که عده ای از طرفداران خروج از اتحادیه اروپا معتقدند این اقدام باید بلافاصله صورت گیرد، عده ای از لزوم خروج تدریجی از این اتحادیه سخن می گویند.

دولت انگلیس طرح پیشنهادی خود را درباره آینده روابط تجاری به اتحادیه اروپا ارائه کرد، اما لندن با خبر استعفای دیوید دیویس روبرو شد. دیویس تاکید کرد این طرح پیشنهادی، در بهترین شرایط انگلیس را در موضع ضعیفی در مذاکرات قرار می دهد. انگلیس به اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد منطقه تجارت آزاد ایجاد شود که قوانین اروپایی در آن اعمال شود. همین مسئله خشم طرفداران استقلال انگلیس را برانگیخته است. ترزا می، نخست وزیر انگلیس همچنین از دادن اولویت به شهروندان اروپایی در بازار کار کشورش سخن گفت.

در ادامه این گزارش آمده است: آیا بروکسل پیشنهادهای لندن را خواهد پذیرفت؟ اتحادیه اروپا بارها گفته است انگلیس نمی تواند مزایای تجاری مورد نظر خود را از اروپا انتظار داشته باشد و چیزهایی را که از آنها راضی نیست، مانند آزادی تردد شهروندان اروپایی در کشورهای عضو این اتحادیه، رد کند.

انتهای پیام/

اختلافات در انگلیس بر سر خروج این کشور از اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار