برگزاری جشنواره روغن کرمانشاهی

دومین جشنواره روغن کرمانشاهی، 29 تیر در روستای کرتویج بخش دینور شهرستان صحنه برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ یاور عبیری مدیر اجرایی این جشنواره گفت : اولین جشنواره روغن حیوانی طی سال گذشته در روستای کرتویج برگزار شد .

وی گفت : باتوجه به استقبال گسترده ای که گردشگران از این جشنواره نشان دادند، امسال نیز جشنواره دوم را با برنامه ریزی بهتر و منسجم تر برگزار خواهیم کرد.

عبیری افزود : این جشنواره روز جمعه، 29 تیر از ساعت 9 صبح تا 17 عصر در روستای کرتویج برگزار خواهد شد.

وی افزود : در این جشنواره اجرای کامل مراحل تهیه روغن حیوانی برای گردشگران نمایش داده می شود همچنین تجربه یک زندگی روستایی را با فراهم کردن امکان شیردوشی، ماست زنی، مشک زنی، درست کردن دوغ محلی به همراه کره گیری و نحوه تهیه پنیر محلی(شیراز) را برای بازدیدکنندگان فراهم خواهیم کرد.

وی از برپایی نمایشگاه عرضه محصولات دامی همچون روغن حیوانی، کره و لبنیات محلی در حاشیه این جشنواره خبرداد و گفت: درکنار آن غرفه هایی را برای فروش البسه محلی و گیاهان دارویی و کوهی برپا می کنیم.

عبیری در ادامه با تاکید براینکه طبق آثار و شواهد تاریخی روستای کرتویج علیا در بخش دینور نخستین زیستگاه بشر در خاورمیانه است، گفت: بازدید از تپه شیخی آباد این روستا که یازده هزار و 800 سال قدمت دارد را نیز برای میهمانان جشنواره در برنامه داریم.

مدیراجرایی این جشنواره یادآو رشد: اجرای برنامه های آئینی و سنتی، موسیقی محلی، نمایش استندآپ، برگزاری مسابقه، نمایش حاجی فیروز، اسب سواری و بازدید از گلخانه گل رز نیز ازدیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این جشنواره است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

استقبال مردمم از جشنواره روغن حیوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار