تائيد حكم دو نفر از اعضای گروه تروريستی داعش در کرمان

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان از تائيد حكم دو نفر از اعضای گروه تروريستی داعش در دادگاه تجديدنظر استان كرمان خبر داد.

تائيد حكم دو نفر از اعضای گروه تروريستی داعش در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد قربانی رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: این افراد از طریق کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با سرویس های اطلاعاتی تبادل اطلاعات داشته اند.

وی افزود : محکومین (ع.ب) و (ر.ب) كه از اعضای گروهك تروريستی داعش می باشند در سال 1396 پس از رصد اطلاعاتی توسط سربازان گمنام حضرت بقيه الاعظم عليه السلام در كرمان شناسائی و دستگير شدند.

این مقام قضائی اعلام کرد: از نامبردگان مقاديری مواد شيميائی و تعدادی چاشنی و ديگر لوازم كه در جهت ساخت بمب استفاده می شود كشف گرديده است.

وی گفت: اعضای دستگیر شده گروه تروریستی داعش در ساخت انواع بمب ها مهارت كامل داشته و ضمن تهيه اقلام مذكور قصد تخريب تاسيسات عمومی و قتل و عام مردم بی گناه كرمان را داشته اند كه قبل از هراقدام ايذائی دستگير می شوند.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان افزود: همچنين اين افراد با توجه به شناختی كه از جغرافيای استان و كشور و نيز شناختی كه از فرهنگ و آداب و رسوم مردم داشته اند جهت قتل عام گسترده مردم و ترور بعضی از شخصيت ها، طرح های زيادی را به صورت مكتوب به گروهك داعش ارائه و خود نيز جهت اجرای آن طرحها اعلام آمادگی كرده بودند.

این مقام قضائی با اعلام اینکه متهم ردیف دوم دارای سابقه تحصیل در کشور امارات و همچنین یکی از دانشگاه های مروج تفکرات و اندیشه های وهابیت در کشور عربستان سعودی می باشد،خاطرنشان کرد: افراد مذكور ارتباطاتی نيز باعناصر اطلاعاتی بيگانه برقرار نموده و اطلاعات مربوط به زيرساخت ها و تاسيسات برق و غيره را به بيگانگان ارائه كرده اند.

قربانی گفت : با صدور كيفرخواست پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی كرمان ارسال و متهمين تحت عناوين مجرمانه‌ی جاسوسی، اقدام عليه امنيت داخلی كشور از طريق عضويت در گروهك تروريستی داعش و تبليغ عليه نظام در شعبه اول اين دادگاه محاكمه و به مجازات حبس محكوم گرديدند و حكم صادره در دادگاه تجديدنظر استان كرمان مورد تاييد قرار گرفته و پرونده جهت اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب كرمان ارسال شده است.

وی علت و انگیزه اصلی این افراد را عناد و دشمنی با نظام جمهوري اسلامی ايران اعلام کرد و افزود: امنيت مثال زدنی و بی نظير كشور جمهوری اسلامی ايران در اين برهه از زمان كه كشورهای منطقه در آتش جنگ و خونريزی مي سوزند، نعمتی الهی و حاصل خون هزاران شهيد می باشد و بقای اين امنيت مديون تلاش شبانه روزی و هشياری مراجع امنيتی و انتظامی می باشد.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان هشدار داد: مخلان امنيت هرگز اجازه نخواهند يافت كه امنیت پایدار منطقه به عنوان یک دست آورد بی بديل را بازيچه خود قرار دهند و كليه حركات و فعاليت های افرادی كه قصد خدشه به امنيت كشور را داشته باشند مورد رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان عليه السلام بوده و قبل از هراقدام ايذايی در چارچوب قانون با ايشان برخورد خواهد شد

این مقام قضائی گفت : خانواده های گرامی مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشند و اجازه ندهند كه ايشان طعمه دشمنان نظام شده و خدای ناكرده باعث پشيمانی خود و خانواده گردند.

انتهای پیام/س

محکومیت اعضای گروهك تروريستی داعش در کرمان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۷ تير ۱۳۹۷
قطر و کویت و امارات هم امنیت خوبی دارند.
آخرین اخبار