کشت تابستانه در گیر و دار بی آبی

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان از تخصیص آبیاری زمین‌های کشاورزی با رعایت سهمیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد اسلامی، مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: بدلیل شرایط کم آبی طبق مصوبه ستاد خشکسالی خوزستان امسال 50 درصد کمتر از تابستان سال گذشته با کشاورزان منطقه شمال استان قرارداد آب بسته شده است.

وی افزود: منابع آبی خوزستان باید همه نیازهای آب شرب ، کشاورزی و محیط زیست را تامین کند و عقد قرارداد آب بیش از 10 هزار هکتار انواع محصولات تابستانه در امور مشترکان شرکت  انجام شده است.

اسلامی گفت:از کشاورزان منطقه انتظار می رود اضافه بر قرارداد منعقد شده، کشت نکنند تا امکان تامین آب اراضی دارای قرارداد به سهولت فراهم شود اما برخی کشاورزان ممکن است تصور کنند در شرایط فعلی می توانند با کشت اضافه تر از سود اقتصادی کاهش یک محصول در بازار بهره مند شوند اما این اقدام دارای خطر پذیری بالائی خواهد بود چرا که بدلیل کمبود منابع آبی و کنترل دقیق سهمیه تخصیصی به مصارف کشاورزی رودخانه دز، امکان تامین آب محصولات فاقد قرارداد وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان بیان داشت: کشت محصول بیش از قرارداد، در واقع شرایطی را فراهم می آورد که برای نیاز آبی این محصول، از آب سایر زمین های کشاورزی دارای قرارداد استفاده شود که در نهایت مشکلاتی برای سایر کشاورزان ایجاد می کند.

انتهای پیام/م

تامین آب محصولات تابستانه

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.