میزان درآمد روسیه از جام جهانی 2018 اعلام شد

مقامات امور گردشگری روسیه اعلام کردند، رقابت های جام جهانی 2018، این مسابقات بیش از 850 میلیارد روبل به تولید ناخالص داخلی کشور کمک کرده است .

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مایا لومیدزه، مدیر اجرایی انجمن متصدیان گردشگری روسیه گفت: بنا بر اعلام کمیته برگزاری رقابت های جام جهانی 2018، این مسابقات بیش از 850 میلیارد روبل (حدود 13.5 میلیارد دلار) به تولید ناخالص داخلی کشور کمک کرده است و در این بین فقط بخش گردشگری در طول برگزاری جام جهانی بین 40 تا 70 میلیارد روبل درآمدزایی داشته است.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.


وی گفت: کارشناسان بین المللی تخمین می زنند بخش گردشگری در طول برگزاری جام جهانی فوتبال بین 40 تا 70 میلیارد روبل ( 634 میلیون تا 1.109 میلیارد دلار) به تولید ناخالص داخلی روسیه کمک کرده است.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد تاثیر جام جهانی 2018 بر گردشگری روسیه، گفت:
"با توجه به پیش بینی های آژانس اطلاعات و تحلیلی مکنزی، تنها بخش گردشگری به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی، 40-70 میلیارد روبل برای تولید ناخالص داخلی کشور به ارمغان خواهد آورد."
لومیدزه یادآور شد که 24 هتل جدید در 11 شهر روسیه برای جام جهانی 2018 ساخته شده است. " در پر شدن این هتل ها در مسکو، سن پترزبورگ، کالینینگراد و کازن در آینده شکی نیست، بنابراین شهرهای مانند ولگوگراد، نیژنی نووگورود و سارانسک برای پر کردن ظرفیت های جدید، تلاش جدی بکنند."
وی افزود: "کمیته برگزار کننده جام جهانی 2018 گزارش می دهد که به لطف برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، 220 هزار شغل جدید ایجاد شده است و مجموع کل کمک این مسابقات به تولید ناخالص داخلی کشور بیش از یک درصد ، بیش از 850 میلیارد روبل است."
لومیدزه گفت:با توجه به ارزیابی کمیته برگزاری، این مبلغ عملا هزینه های آماده سازی جام جهانی را پوشش می دهد، حتی با توجه به این که مسابقات ما در حال حاضر گران ترین و پر هزینه ترین مسابقات تاریخ جام جهانی بوده است."

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google)استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: 

بهترین‌های جام جهانی ۲۰۱۸ معرفی شدند+تصاویر

 تیم منتخب جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از نگاه فوتبالی‌ها 



انتهای پیام/


درآمد 850 میلیارد روبلی روسیه از برگزاری جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.